מועצה מקומית גדרה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה

07/02/2018
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה
יוצאים לדרך:

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגדרה החלה לפעול


זמורה אאוט, גדרה אין: המושבה קיבלה לידיה את העצמאות התכנונית ותעניק את השירות החשוב לתושביה. בראש הוועדה יעמוד מ"מ ראש המועצה, דני דורון, והיא תעניק היתרים ותוכל לפקחי על התחלות הבנייה בתחומה. 

ועדת התכנון והבנייה המקומית של גדרה קיבלה סמכויות לפעול החל מיום ראשון הקרוב. בראש הוועדה יעמוד ממלא מקום ראש המועצה, סא"ל (במיל.) דני דורון, והיא תחל את עבודתה ביום ראשון הקרוב. מדובר בעוד שלב בעצמאות התכנונית של המושבה גדרה.

המושבה גדרה, וזה לא סוד, נמצאת בשנים האחרונות בתנופת בנייה אדירה. התחלות הבנייה בה רבות, פרויקטים של מחיר למשתכן ועוד. עד כה נהגו התושבים להגיש את הבקשות להיתרי בנייה למועצה אולם זו העבירה אותם לוועדת זמורה וחיכתה עד לאישורם. בנוסף, לא יכולה הייתה המועצה לפקח על התחלות הבנייה בשטחה משום שהכל היה בידי זמורה.

הקמת ועדה לתכנון ובנייה עצמאית מעבירה את הסמכויות לידיים של המועצה. עד כה נוהלו ענייני הבנייה של גדרה דרך הוועדה המקומית זמורה, אך לאחר דיונים אינטנסיביים של ראש המועצה מול משרדי הממשלה, הוכרז כי לגדרה תהיה ועדה משלה. המשמעות הישירה של הדברים היא בכך שגדרה תקבל עצמאות תכנונית, תוכל לאשר היתרי בנייה וגם לפקח על התחלות הבנייה בתחומה.