מועצה מקומית גדרה

מפסלים סיפורים

18/01/2018
מפסלים סיפורים

מפסלים סיפורים – סיפורם של ילדי גן סביונים ופסל אחד מיוחד 

השנה, כולנו מתרגשים מחגיגות 70 שנה למדינה ולכן, בשנה זו ילדי גן סביונים בחרו בחיבור אל היקום מסביב, אל הטבע המקיף, אל הקהילה, אל האפשרות ליצור אומנות שתביא לידי ביטוי משאלות ודימיונות תוך שימוש חוזר בחומרים ושמירה על מעגל קיימות בריא.

למימוש יצירה זו, הזמינו לגן  את יומה שגב. אדם מיוחד שסיפר וחלק ממשנת עשייתו וצייר במכחול המילים את סיפור יצירתו. על השיתוף הבלתי רגיל הוענקה לו תעודת אדיבות מילדי הגן ,שכן הוא שתל גלעין סקרנות שממנו יוכלו גם הם לנסות.

בהשראתו של זה הפסל , בן קהילת גדרה , אספו בגן בשקידה קופסאות שימורים, ענפים וזרדים, חלקי מתכת כגון גלגלי שיניים וכלי עבודה לא בשימוש, מסמרים, צמיגים, פלסטיקה ועוד חלקיקים. בעזרת כל אילו החלו ליצור פסלים מזדמנים כך שמכל מחשבה ומכל דמיון וחלום, הם טוו יצירה של ממש כזו שניתן לחוש ולמשש לראות ולהתפעל .

פלא מתעורר לחיים  - הם פיסלו סיפורים

יומה הפסל המקסים פתח גם את ביתו וחצרו לפניהם מסתבר כי יש באמתחתו גן פלאים מסחרר. וכך ,בסיור שנפתח בהליכה באוויר נקי הגיעו לשער מקושת ומרשים המוביל אל שביל שנפרש למרחק ובקצהו בית לבנים אדמדמות מיוחד.

בעודם פוסעים אל השביל פנימה, מצאו מקום נהדר ומסביר פנים ומכל פינה צץ פסל מדהים, מרחיב מחשבה ומפעיל הדמיון. ומכל משב רוח נוצר תוצר וכל משאלה ודמיון עוטים צורה קסומה כל זאת לצד בעל בית עמוס חוש הומור, אוהב ומסביר, שואל ומבאר ופניו מאירות בשומעו שאלה וכך רוקם הוא סיפור משכר וגם אם הפסלים כולם ממתכת עדיין חשים צבעים כצבעי הקשת- 

תודה גדולה לפסל יומה שגב על סיור מרתק ובלתי נשכח ותובנה כי יצירה היא שלוחה של מחשבה.