מועצה מקומית גדרה

רחוב הבילויים מתחדש

18/01/2018
 רחוב הבילויים מתחדש

פיתוח רחוב הבילויים יוצא לדרך: שר התיירות יניח אבן פינה בטקס מיוחד

החלפת תשתיות, הצבת מדרכות חדשות, סלילה ושיבוץ אבנים מיוחדות לשימור הרחוב, הן רק חלק מהעבודות שיתבצעו ברחוב ההיסטורי. ב1/2- יגיע למושבה שר התיירות לטקס שאליו מוזמן הציבור הרחב

רחוב הבילויים הוותיק בגדרה יעבור מהפכה אמיתית, חזותית ותשתיתית, שתשווה לו מראה עדכני ומיוחד. בין היתר, יוחלפו התשתיות, יוצבו מדרכות חדשות, יסללו מחדש הכבישים וגם ישולבו אבנים מיוחדות. ב-1/2 יגיע למושבה שר התיירות יריב לוין, לטקס הנחת אבן פינה לרחוב, שאליו מוזמן הציבור להגיע.

לאחרונה התבצעו עבודות שימור באתרים מרכזיים ברחוב וביניהם בית כנסת ישורון שציין 100 שנה להיווסדו, מוזיאון גדרה, גינת רחל ובית הספר הראשון. בשני האחרון החל שלב ב' בשידרוג רחוב הבילויים. שלב זה כולל החלפת תשתיות תת קרקעיות, החלפת מדרכות, סלילה ושיבוץ אבנים מיוחדות שישמרו על אופיו המיוחד של הרחוב. כמו כן, תוחלף התאורה ויבוצעו הסדרי חניה. כל זאת בהמשך לתכנון מוקפד שנעשה על ידי חברת אדריכלות נוף.

שדרוג מוזיאון גדרה ופתיחת מוזיאון מחודש, בשילוב עבודות פיתוח המתבצעות ברחוב, ייצרו מארג תיירותי הנותן מענה למבקרים במושבה ונושא על כפיים את העבר ההיסטוריה והמורשת המקומית. עם סיום העבודות, תהפוך גדרה לאבן שואבת למבקרים ולשוחרי ההיסטוריה והמורשת.  

שדרוג הרחוב, כאמור, הוא בעל משמעות מיוחדת עבור גדרה. לפיכך, יתקיים טקס הנחת אבן פינה חגיגי במעמד שר התיירות, יריב לוין, ראש המועצה, חברי מועצה ותושבים. התושבים מוזמנים להגיע לטקס שיתקיים ביום חמישי, 1 בפברואר 2018 בשעה 12:00 ברחוב הבילויים.

ראש המועצה ציין כי הוא רואה חשיבות עליונה בשימור ההיסטוריה של המושבה: "רחוב הבילויים הוא רחוב הדגל, שמסמל את המורשת והעבר ועל כן עלינו לשמרו ולטפחו בצורה נכונה ובתכנון מוקפד. זה מספר שנים שאנו נמצאים בתהליכים מול אגף המורשת במשרד הממשלה בנושא הרחוב, ולאחר שהגענו להסכמות ולהבנות ולאחר תכנון מעמיק פיתוח הרחוב יצא לדרך".