מועצה מקומית גדרה

שומרים על אורח חיים בריא

28/12/2017
שומרים על אורח חיים בריא
שומרים על אורח חיים בריא

סדרת הרצאות ויום שיא לאורח חיים בריא במושבה

המועצה המקומית גדרה מתחילה בינואר הקרוב בסדרת הרצאות מרתקות מפיו של פרופסור חיים גמליאל, דוקטור למדעי הרפואה, חוקר סרטן בעל פירסום עולמי, מומחה להמטולוגיה, אונקולוגיה וירולוגיה ותזונה אונקולוגית המרצה קבוע באוניברסיטת בר-אילן ועומד כיום בראש מכוני רות"ם למחקר בירושלים. פרופ' גמליאל הוא גם חוקר בכיר במכון משה לחקר משנת הרמב"ם, קריית אונו.  במחקריו ובפרסומיו על רפואת הרמב"ם הוא בוחן את תורת הרפואה של הרמב"ם מנקודת המבט של הרפואה המערבית המודרנית.

פרופ' גמליאל מקיים מזה למעלה מ- 20 שנים קורסים שונים בנושאי 'חינוך לבריאות' באוניברסיטאות, במכללות, במרכזי פסג"ה ובבתי ספר בכל רחבי הארץ. חלק גדול מפעילותו נעשה דרך עמותת המורים על ידי השתתפות קבועה בימי עיון, בסדנאות ובהרצאות בתוכנית לשיפור הפרופסיה של עובדי ההוראה.  פרופ' גמליאל מכשיר דורות רבים של מחנכים להיות מובילי החינוך לבריאות ולאורח חיים בריא במסגרות החינוך השונות.  

פרופסור גמליאל הוא מחבר הספר "רפואת הרמב"ם במבחן המדע בן זמננו", חשיבות ראשונה במעלה של הספר היא הנגשת משנת הרפואה של הרמב"ם, בשפה עברית מודרנית, ובאינטרפרטציה מדעית קפדנית, בקרב כלל עובדי ההוראה בישראל וגם בכל בית בישראל.

חשיבות רבה נודעת לספר גם כמדריך מעשי לקמפיין החינוך לאורח חיים בריא של משרדי החינוך והבריאות, תוך הבלטת הקשר ויצירת גשר למקורות ולמורשת עם ישראל דרך משנתו הרפואית של הרמב"ם, אחד מגדול חכמי היהדות בכל הזמנים.  

כאמור, פרופסור גמליאל יקיים סדרת הרצאות בגדרה בנושאי אורח חיים בריא. ההרצאה הראשונה תתקיים ביום רביעי, 31.1.17 במרכז אופק בשעה 20:00. 

ההרצאה הראשונה עוסקת בנושא "תזונה נבונה לבריאות איתנה – מיתוסים שגויים ועובדות מדעיות". במסגרת ההרצאה ידובר על עקרונות התזונה של הרמב"ם כפי שהם באים לידי ביטוי בהלכות דעות ובשאר כתביו, בד בבד עם עקרונות התזונה הנכונה ברפואת ימינו. בהרצאתו יסקור גם קביעות מדעיות לעומת דעות מקובלות אך שגויות בנושאי בריאות ותזונה, תוך ניפוץ מיתוסים שגויים וחידוד האבחנה בין מזונות "טובים" לבין מזונות "רעים" החשובים לשיפור בריאות הגוף והנפש.  כמו כן הוא יענה על שאלות כמו:  מה נעדיף - ירקות חיים בסלט או ירקות מבושלים במטבלים? פירות חיים או פירות מבושלים? האם הבישול הורס את כל הוויטמינים? ועוד ועוד. 

בהמשך יתקיימו הרצאות בתאריכים: 7.2,  14.2, 26.2  ובנוסף יתקיים יום שיא הכולל פעילויות בנושא אורח החיים הבריא והרצאה נוספת ואחרונה, תאריך יפורסם בהמשך.

הכניסה חופשית