מועצה מקומית גדרה

יום המדעים ברימונים

13/12/2017
יום המדעים ברימונים

שיתוף פעולה, סקרנות ומוטיבציה ללימודי המדעים 

והקשר של זה לחנוכה בבית ספר רימונים

יום מדעים בסימן האור

יום מדעים לקראת חנוכה זו כבר מסורת שבשגרה בבית ספר "רימונים". גם השנה נערך יום מדעים בכל הכיתות  בזיקה לחג החנוכה. 

השנה, ילדי תכנית אמירים - תלמידים מצטיינים ומחוננים בהובלתה של  רכזת המדעים הגברת גילה גרוס קורנט, בשיתוף פעולה עם תלמידי המרכז למתמטיקה - תלמידים מצטיינים במתמטיקה אשר חונכים תלמידים צעירים יותר לאורך כל השנה בהובלתה של הגברת דליה מגן, שיתפו פעולה יחדיו והעבירו בכל כיתה שעת מדעים בזיקה לחנוכה.

התלמידים הצעירים ביותר ערכו  ניסוי ציפה של שמן על מים במבחנות ופענחו כתב סתרים, תלמידי שכבות ג-ד צפו בניסוי משולש הבעירה וראו כיצד נר נכבה לאחר שנגמר החמצן ושואב נוזלים עקב הריק שנוצר. לאחר מכן  ערכו  ניסוי של שינוי צבע כאינדיקטור לחומצה ובסיס – שינוי צבעים בולט מאוד בין בסיס לחומצה. הבוגרים יותר עסקו גם בחידות מתמטיות הקשורות לחנוכה. 

תלמידי אמירים ומצטייני מרכז מתמטיקה מספרים כי הרגישו גאוות יחידה ואחריות רבה להעביר את יום השיא, הם נהנו מהמפגש עם השכבות השונות בעריכת הניסויים ולא שכחו את ההסבר המדעי. חלקם אף התרגש מהעמידה מול הכיתה ומהאפשרות להתבטא ולהעשיר את התלמידים בידע מדעי.

בסיום הפעילות שאלו המפעילים כיצד תלמידי רימונים חוו  את הפעילות ואלו ענו כי הלימוד היה מיוחד, מדעי, מעשיר ומסקרן והיו כמובן רוצים לחוות יותר ימים כאלו. 

מהתרשמותה של גילה עולה כי החוויה הלימודית עונה על מספר צרכים כגון שיתופי פעולה בין תלמידים, לקיחת אחריות, העלאת סקרנות ומוטיבציה ללימודי מדעים מדויקים, נתינת ביטוי לתלמידים שונים כך שכולם יוצאים נשכרים הן תלמידי הכיתות והן המפעילים.