מועצה מקומית גדרה

יוזמה מיוחדת בגן ערבה

30/11/2017
 יוזמה מיוחדת בגן ערבה

קירוב לבבות - יוזמה מיוחדת בגן ערבה 

ילדי גן ערבה מגדרה בשיח רציף עם ילדי גן דוכיפת מהמגזר הממלכתי-ערבי בלוד

חזון משותף של גננות המאמינות שרק על ידי הכרה והבנה נוכל לחיות יחד הביאה ליוזמה הפועלת בשני הגנים זו השנה השלישית.

ילדי גן ערבה בגדרה מהמגזר הממלכתי-יהודי וילדי גן דוכיפת מהמגזר הממלכתי-ערבי מלוד זוכים להיות שותפים ליוזמה הנקראת "קירוב לבבות" יוזמה זוכה לעידוד ותמיכה של משפחות הגנים, מועצת גדרה, עירית לוד ופיקוח משרד החינוך. כל השותפים ליוזמה מאמינים, שבאמצעות הפעלת  יוזמה זו, החל מהגיל הרך, הילדים, משני  המגזרים, יגלו כבוד הדדי ועמדות חיוביות כלפי המגזר האחר, ינופצו סטיגמות ויתפוגגו חששות ודעות הקדומות לפעול יחד למען מטרות משותפות. בשנת הלימודים תשע"ז, צוותי החינוך קיבלו ליווי ותמיכה של הקרן ליוזמות חינוכיות ועברו הכשרה . 

לילדי שני הגנים יש ההזדמנות להכיר מנהגים, תרבות ומסורת של המגזר האחר וכן להבחין בקווי הדמיון ולהיות שותפים למגוון מפגשים ופרויקטים.

התקשורת בין שני הגנים נעשית באמצעות חלופת מכתבים, שיח דרך הסקייפ ועריכת פעילויות שמטרתן הכרות עם האחר. כל גננת בגן האם שלה ובגן מהמגזר האחר. כל זאת, תוך חשיבה משותפת ותמיכה של משפחות הגנים.

מנהלת מחלקת גני הילדים, ברכי יעיש: "מדובר ביוזמה הפועלת בהצלחה רבה בשלוש השנים האחרונות. אני מאחלת שהשיח ימשיך ויצמח. תודה לצוות החינוכי בראשות הגננת תמי אליאס על היוזמה המבורכת"

מהמועצה המקומית גדרה נמסר  כי מחמם את הלב לראות את השיח הפתוח בין שני הגנים "יישר כח לגננות שיזמו פרוייקט המקרב לבבות בדרך יצירתית ומעניינת"