מועצה מקומית גדרה

על המפה העולמית

23/11/2017
על המפה העולמית

בית ספר "רימונים" מגדרה על המפה העולמית

ייצוג בית ספר רימונים בכנס גלוב בינלאומי

בית ספר רימונים נבחר על ידי נציגות גלוב העולמית להשתתף בכנס גלוב הבינלאומי שנערך השנה בזיכרון יעקב.

בארץ פעילים 140 בתי ספר בתכנית גלוב מכל קשת המגזרים באוכלוסייה הישראלית, את בית ספר רימונים ייצגה הגברת גילה גרוס קורנט רכזת מדעים ומובילת התכנית בבית הספר. לכנס  נבחרו 12 מורים בלבד מכל הארץ בזיקה לפועלם והישגיהם.

בית הספר פעיל זו השנה השנייה בתכנית וכבר זכה להערכה יוקרתית ולכן נבחר להשתתף בכנס מכובד זה שנערך שבוע שעבר. לכנס הגיעו מפעילי תכנית גלוב מכל העולם, נציגים מארצות הברית ואירופה. בלטו בנוכחותם הרפובליקה הצ'כית, הצרפתים האוקראינים ואף מצטרפים חדשים מאירלנד, הולנד וירדן.

הכנס כלל סיור בבתי ספר פעילים בתכנית, הרצאות וחידושים בתחום הכנסת נתונים אקלימיים לאתר גלוב העולמי, פונולוגיה של צמחים ועוד .

תכנית גלוב הינה תכנית ייחודית ששמה דגש על הסביבה. בית ספר רימונים זכה אשתקד במקום השני בתחרות הארצית בניטור נתונים אקלימיים והכנסתם לאתר גלוב העולמי, מדענים מהעולם השוו את הנתונים שאספו התלמידים לנתוני הלוויין שמזין את נאס"א. גם השנה ממשיכים בתכנית ואף מתכננים להרחיב את היריעה לתחום משחקי המחשב.

מהתרשמותה של גילה עולה כי הכנס היה מהנה וחוויתי הן בשל הלמידה המשמעותית והחווייתית  והן בשל המפגש האנושי המיוחד בו נציגים מכל העולם, הדתות, העדות והמגזרים השונים חברו יחד לכנס והרגישו כפר גלובלי. "המפגש היה נעים ופתוח, האווירה מעצימה ומדגישה ערכיות משותפת כלל עולמית, נהניתי מאוד ושמחתי מאוד להוות שגרירה ישראלית מול באי הכנס מכל העולם, היה לי לכבוד רב. תודות למנהלת בית הספר הגברת אילנה מידני שהאמינה בחשיבות הכנס ועודדה אותי להשתתף בו ולצוות המקדם את התכנית הגברת עדי כהן רכזת אנגלית 
והגברת שרון סלגי רכזת תקשוב ואחרונים חביבים לתלמידים המקסימים הפועלים כל השנה כל הכבוד."