מועצה מקומית גדרה

משחקי חשיבה בחטיבות הביניים ביישוב

10/09/2017
שומרים על ילדינו – ממשיכים להשקיע בחינוך

משחקי חשיבה בחטיבות הביניים ביישוב



גם השנה ממשיכים ביוזמות החינוכיות בגדרה – השנה החל פרויקט חדשני של משחקי חשיבה שח-מט כחלק מתכנית הלימודים בחטיבות הביניים.

 

על פי המתווה, לימודי השחמט מתקיימים במהלך שעות הלימודים, כאשר בשלב זה מדובר על כיתה אחת בכל שכבה בחטיבות הביניים בשלושת בתי הספר העל יסודיים של גדרה, גדרה היא אחד המקומות הראשונים בישראל שבו תופעל התכנית.

לימוד משחק השחמט הוותיק והפופולארי, נועד לפתח בקרב תלמידים יכולות הבאות לידי ביטוי במשחק כמו אסטרטגיה, סבלנות, תכנון, ראייה של מהלכים מורכבים, קבלת החלטות, ריכוז ועוד. מחקרים רבים מצביעים על יכולתם של שחקני שחמט חובבים, לשפר את הצטיינותם הן בצדדים לימודיים והן ביכולות אינטלקטואליות וחשיבתיות בתחומים אחרים.

דוברות המועצה: "אנו משקיעים ויוזמים פעילויות מגוונות וחדשות ללא הרף. פרוייקט השח-מט הינו בעל ערך רב ללמידה ולחיזוק יכולות שיתרמו לתלמידים גם בתקופת לימודיהם וגם בהמשך דרכם בעתיד. נמשיך ליזום ולהוביל בחינוך למען עתיד ילדינו." ועוד הוסיפו "תודה למנהלות בתי הספר התיכוניים, מנהלת תיכון דרכא בגין רוחלה טל, מנהלת תיכון דרכא רמון חנה כהן ומנהלת קרית החינוך דרכא נתיבי נועם, אורית שליו על היוזמות, היצירתיות והמעוף לחדשנות בחינוך"