מועצה מקומית גדרה

גדרה מובילה בחינוך – דרך העדשה:

01/09/2017

תערוכת צילומים 

במסדרונות המחלקה לשירותים חברתיים


סדרה של צילומים ייחודיים פרי עבודתם של אבות ובנות בכיתות ז-ט בגדרה, היא נושא תערוכה המוצגת כעת במחלקה לשירותים חברתיים בגדרה 

הפרויקט, פרי עבודת המחלקה הונחה על ידי יונית שלום - פוטותרפיסטית, אשר עבדה עם הנערות והאבות באמצעות המצלמה, יחד עם מיכל יעקבי קריקסמן עו"ס נערות ויוסי גטה - מדריך אבות. 

לאורך הפרויקט נעשה שימוש פעיל בצילום ושימוש בחומר צילומי לטובת המשתתפים ואלו נטלו חלק פעיל ומשותף ותוצריו מוצגים בתערוכה זו.

בסדנא נחשפו המשתתפים לעולם הדיגיטאלי, למדו על זווית צילום וקומפוזיציה. העולם הדיגיטאלי מוכר וזמין מאוד לנערות, דרך המחשב והטלפון הסלולרי הן חשופות אליו ביום יום והוא מאפשר להן ביטוי עצמי. הצילום הפעיל והתמונות בסדנה היוו אמצעי אשר יצר חיבור משפחתי החוצה גבולות של זמן, מקום וגיל ואפשר חיבור עמוק יותר ועשייה משותפת בין הנערות לאבות.

המפגשים התקיימו אחת לשבוע ובמהלך המפגשים הועלו נושאים וערכים שונים כמו גבולות, בחירה, קשר משפחתי שבאו לידי ביטוי דרך הצילום. בין השאר יצאו האבות והבנות לצילומים באשדוד, בנוף פתוח בשדות, במושבים, צילום חיות משק כאשר הפעילויות שולבו בפיקניקים ומפגשים של זמן איכות. 

כל משתתף ומשתתפת הביא את עולמו האישי דרך תמונות שצילם ודרך היותו מצולם. למשתתפים הייתה זו הזדמנות ללמוד ולהכיר יותר באמצעות הצילום את היחסים ביניהם, אשר אפשר בדיקה של מושגים כמו גיבוש זהות אישית הערכה עצמית, קבלה ונתינה. השימוש הפעיל אפשר ייצור זיכרונות, חשיפה ושיתוף בחוויות משמעותיות.