מועצה מקומית גדרה

משמרים את ההיסטוריה

22/05/2022
משמרים את ההיסטוריה

משמרים את ההיסטוריה

בשנים האחרונות עברה גדרה הליך שיפוץ מאסיבי של המבנים ההיסטוריים בתחומה ושבוע שימור אתרים שמצוין כעת הוא הזדמנות טובה לדבר על כך. בין המבנים ששופצו נמנים מוזיאון הבילויים ובניין המועצה. ראש המועצה יואל גמליאל: "ביצענו שיפוץ נרחב מבלי לפגוע בצביונו הכפרי והמיוחד של היישוב"

השבוע מצוין שבוע שימור אתרים של "המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל". שבוע שימור אתרים מתבצע בסיוע משרד התרבות והספורט, אגף “מורשת”, רשות העתיקות, עשרות פעילי שימור ברחבי הארץ, צוותי החינוך באתרי המורשת, ועובדי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

המועצה המקומית גדרה פועלת באופן שוטף לשימור אתריה ומשקיעה רבות בשיפוץ אתרי המורשת מתוך רצון לשמר אותם גם לדורות הבאים. 

מבין האתרים ששומרו, נמצא גם מוזיאון הבילויים - אחד מהמבנים המפורסמים ביותר במושבה המושך תיירים מכל רחבי הארץ ועבר התאמה מיוחדת למאה ה-21 תוך שימור אופיו המיוחד. 

גם רחוב הבילויים ההיסטורי זכה לשיפוץ מאסיבי, שבמסגרתו שופרו ושודרגו מערכות התאורה, התשתיות, המדרכות והכבישים, לצד פעולות שימור אתרי מורשת- מהלך אשר הפך אותו למוקד בילוי, תיור ומגורים נחשק. 

גם בניין המועצה הוותיק זכה לשיפוץ מבפנים ומבחוץ, והותקנו בו אלמנטים כפריים, על מנת להעניק לעובדיו ולמבקריו אווירה נעימה, קהילתית, מחבקת ומכבדת. 

ראש המועצה יואל גמליאל: "המורשת של היישוב חשובה מאין כמוה לתושבים וחשוב לשמר ולשפץ את המבנים והרחובות ההיסטוריים ולהתאימם להווה, תוך כיבוד אופיים המקורי, ושמירה על האופי הכפרי של היישוב. אנו משקיעים תקציבים ומשאבים רבים בנושא, ושבוע שימור אתרים שמתקיים הוא הזדמנות טובה לציין את הנעשה ביישוב באופן שוטף.".