מועצה מקומית גדרה

כיכר ע"ש אהרון אהרון ז"ל

11/05/2022
כיכר ע"ש אהרון אהרון ז"ל

נחנכה כיכר ע"ש אהרון אהרון ז"ל


המועצה המקומית גדרה חנכה השבוע כיכר על שם בן המושבה, אהרון אהרון ז"ל, איש ערכים מעורר השראה. האמן מיקי יעיש פיסל את האות אל"ף מלפנים ומאחור, ראשי תיבות של שמו, לצד פסוקים המבטאים את אופיו ואישיותו. 
ראש המועצה, יואל גמליאל: " אהרון היה איש משפחה אשר הנחיל ערכים ומידות טובות"


הכיכר על שם אהרון אהרון ז"ל נחנכה ביום שלישי השבוע בטקס מרגש ורב רושם במעמד ראש המועצה יואל גמליאל, חבר המועצה אליאב מזגיני, חבר המועצה תומר אהרון, משפחתו ויקיריו של המנוח. הכיכר ממוקמת ברחוב שפרינצק 45, אחד האזורים הוותיקים במושבה. 

את הרעיון להקמת הכיכר ועיצובה הגה האומן מיקי יעיש, שבחר להנציח את אישיותו של אהרון ז"ל, יליד 1943 ונפטר ב-2015. בעיצוב הכיכר בולטת במיוחד צורת האות אל"ף מלפנים ומאחור, ראשי התיבות של שמו של המנוח. המושג "אל"ף אל"ף" השגור בשפה העממית היא למעשה ביטוי למצוינות, לדבר מעולה ומשובח. ואמנם, אהרון היה כזה, בצניעות ובענווה, בשקט וברוגע, אוהב שלום ורודף צדק. 

במבט נוסף ומעמיק, רואים את הפסוקים הנלווים אשר מבטאים היטב את אופיו ומידותיו הטובות של בן המושבה, למשל: "דרך ארץ קדמה לתורה", איזהו עשיר השמח בחלקו" וכן "אל תהיה נח לכעוס". משפחתו של אהרון ז"ל הודתה לראש המועצה, לחבר המועצה מזגני, לאדיב כריף, עובד מועצה וחבר קרוב ולאומן מיקי יעיש.

ראש המועצה יואל גמליאל: "אהרון היה איש משפחה אשר הנחיל ערכים ומידות טובות לילדיו - דקלה, יוגב, אוהד והדס ולנכדיו ביחד עם ציונה היקרה. אהרון היה ידוע בצניעותו, בשקט וברוגע שהקרין סביבו. בדברי החכמה, בבדיחות הדעת העדינה שנאמרה בשיקול דעת ובתמצית בבחינת ״מעט המכיל את המרובה. תודות לכל העוסקים במלאכה".