מועצה מקומית גדרה

שיתוף פעולה אזורי

09/06/2021
שיתוף פעולה אזורי

ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל, יו"ר אשכול רשויות שורק דרומי מוביל תהליכים משמעותיים לקידום שיתוף פעולה אזורי

יו"ר האשכול, ראש מועצת גדרה יואל גמליאל: "במהלך סמינר למידה שהתקיים השבוע, התבצעה חשיבה משותפת לזיהוי מהלך הדגל של האשכול תוך הסתכלות על טיפוח וקידום האזור כולו לטובת איכות חיי התושבים"

כחלק מהתהליך לבנייה משותפת ומתוכננת בין ראשי הרשויות באשכול רשויות שורק דרומי, יצאו ראשי הרשויות והמנכלים של רשויות אשכול לסמינר למידה בן יומיים בגליל המזרחי שהתקיים בין התאריכים 6-7/6 . מטרת הסמינר הייתה ללמוד ממודלים מוצלחים הפועלים באזור, לחזק את השותפות בין הרשויות, לבחור במהלך דגל אזורי ולהגדיר את קווי המדיניות המשותפים של האשכול.

אשכול שורק הדרומי, הוקם במטרה ליצור שיתוף פעולה אזורי אשר יאפשר להביא לידי ביטוי יתרונות ברמה האזורית כגוף מאוחד כמו ביצוע מכרזים משותפים, הוספה והרחבה של שירותים לתושב, הובלת מנועי צמיחה אזוריים, תכנון ושיתוף פעולה אסטרטגי בנושאים רוחביים כמו תחבורה, תיירות, קידום עסקים, דיגיטציה, איכות הסביבה ועוד. יו"ר האשכול הוא ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל אשר מוביל יחד עם עמיתיו, סגן יו"ר האשכול, ראש המועצה האזורית נחל שורק אלי אסקוזידו, ראש המועצה האזורית חבל יבנה, משה ליבר, ראש המועצה המקומית קריית עקרון חובב צברי, ראש המועצה האזורית יואב ד"ר מטי צרפתי, ראש המועצה האזורית באר טוביה קובי אביבי, ראש המועצה האזורית ברנר דורון שידלוב, ראש המועצה המקומית בני עייש אריה גראלה, ראש עיריית קרית מלאכי אליהו זוהר, סגן ראש עיריית קריית מלאכי יוסי סולימאני, וראש המועצה המקומית מזכרת בתיה גבי גאון עשייה משותפת שתמנף את האזור כולו.

יו"ר אשכול שורק דרומי, ראש מועצת גדרה יואל גמליאל, ציין את חשיבות קיום הסמינר ללמידת עמיתים "הסמינר היה מקצועי ומלמד. במהלך הסמינר התבצעה חשיבה משותפת לזיהוי מהלך הדגל של האשכול תוך הסתכלות על טיפוח וקידום האזור כולו לטובת איכות חיי התושבים באזור. כמו כן, דנו בהתייעלות עבור האשכול כגוף מאוחד שיעניק את המיטב עבור כל אחת מהרשויות ועבור הצמחת האזור כולו. אני שמח על שיתוף הפעולה המלא של ראשי הרשויות באשכול ומאחל להמשך עשייה משותפת ומוצלחת. תודה למנכ"לית האשכול, שירה דקל כץ ולצוות האשכול על העשייה לאורך כל השנה ובפרט, על הפקת הסמינר"