מועצה מקומית גדרה

פסולת אלקטרונית

17/02/2021
פסולת אלקטרונית

המועצה המקומית גדרה תפרוס עמדות מיחזור פסולת אלקטרונית


העמדות יותקנו בשיתוף תאגיד "מאי" במרחב הציבורי, במוסדות ציבור ובבתי הספר ברחבי גדרה

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: " רק מאמץ משותף של כולנו יאפשר לקדם נושא חשוב זה למען ילדינו ולמען הדורות הבאים "

המועצה המקומית גדרה בשיתוף תאגיד "מאי" (מחזור אלקטרוניקה לישראל) יציבו עמדות מיחזור לפסולת אלקטרונית וסוללות ברחבי המושבה. העמדות יוצבו במרחב הציבורי, במוסדות ציבור ובבתי הספר בגדרה בשיתוף עם אגף החינוך במועצה. 

עמדות האיסוף החדשות מיועדות להשלכת סוללות, ציוד תקשורת כמו כבלים, מטענים, מחשבים אישיים, מדפסות ומחשבונים, מכשירים קטנים ששימשו לבישול ולעיבוד של מזון, מכשירי ניקוי קטנים כמו שואבי אבק, מנקי שטיחים ומגהצים, מאווררים, שעונים ושעוני יד, מכשירי טיפוח קטנים, מצלמות, מכשירי רדיו, מגברים, מכשירי וידאו, נגני DVD, כלי נגינה, ציוד סאונד, צעצועים חשמליים, ציוד ספורט חשמלי, מקדחות, גלאי עשן, בקרי חום, וסתי חום, משקלים ועוד.

העמדות החדשות אינן מיועדות לסוללות ליתיום, נורות, מכשירים רפואיים או וטרינריים, מסורים וסכינים חשמליות, סוללות לטיסנים וסוללות לאופניים חשמליים וקורקינטים.

בנוסף, צפוי תאגיד "מאי" לפרסם מועדים לאיסוף מבית התושבים של מוצרי חשמל גדולים כמו מכונות כביסה, טלוויזיות ועוד, שאינם מתאימים להנחה בעמדות המיחזור. 

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "למיחזור פסולת השפעה ארוכת טווח על איכות החיים של כולנו. הקפדה מתמשכת על מיחזור כל סוגי הפסולת תשפיע גם על הדורות הבאים. אמנם הפסולת האלקטרונית מהווה 2% בלבד מהפסולת הביתית שלנו, אך היא מהווה 70% מגורם הזיהום של המים, האוויר והיבשה. אני קורא לתושבי גדרה להקפיד על מיחזור פסולת אלקטרונית ומיחזור באופן כללי. רק מאמץ משותף של כולנו יאפשר לקדם נושא חשוב זה למען ילדינו ולמען הדורות הבאים. תודה לתאגיד מאי ולאגף התפעול על העשייה".