מועצה מקומית גדרה

גדרה משתתפת ביום המיחזור

17/11/2020
גדרה משתתפת ביום המיחזור

גדרה משתתפת ביום המיחזור של ישראל

המועצה המקומית גדרה תיקח חלק בקביעת שיא ממחזרי האריזות בישראל. צוותים של תאגיד המיחזור "תמיר" יפתיעו תושבים בתאריכים 24-25.11 בשעות אחה"צ בבתיהם. מי שיציגו שקית מלאה באריזות המיועדת לפח הכתום יכנסו לשיא ממחזרי האריזות בישראל ויזכו בפרסים

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "הפרס, או יותר נכון הרווח של כולנו מהקפדה על מיחזור פסולת הוא ענקי"

זו השנה השנייה בה תאגיד מיחזור האריזות "תמיר" מציב את נושא מיחזור האריזות במרכז באמצעות "יום המיחזור של ישראל". מטרת "יום המיחזור של ישראל" היא להעלות את המודעות לנושא המיחזור והטיפול בפסולת אריזות בקרב תושבי מדינת ישראל והנעתם לפעולה למיחזור. 

השנה, המועצה המקומית גדרה לוקחת חלק בפעילות במסגרתה קוראים בתאגיד "תמיר" לתושבים לקבוע את שיא האנשים הממחזרים אריזות לפח המחזור הכתום בישראל. איך מצטרפים וקובעים יחד את השיא? מחפשים "יום המיחזור של ישראל" בגוגל, מצטרפים לשינוי ויחד קובעים את שיא ממחזרי האריזות בישראל! 

לכבוד יום המחזור תיעשה חגיגה כתומה בגדרה. צוותים כתומים של "תמיר" יפתיעו את התושבים בשעות אחה"צ, בבתיהם. תושבים שיציגו שקית מלאה באריזות השייכות לפח הכתום (7 אריזות לפחות), יכנסו לשיא ממחזרי האריזות בישראל ויזכו בפרסים. תעקבו אחרי הפרסומים ואל תשכחו להפריד אריזות לפח הכתום. ביום המיחזור השנה, מצטרפים וקובעים את השיא, לוקחים חלק בשינוי גדול משותף, שישפיע על כולנו באופן אישי ועל הסביבה בה אנו חיים וכל זאת בשינוי קטן של כל אחת ואחד מאיתנו בבית. סביב יום זה ישודרו תכנים, כתבות ופעילויות בנושא, בשיתוף פעולה רחב היקף עם ערוץ קשת 12 ואתרי האינטרנט מאקו ו- YNET , בשילוב פעילות גולשים וחלוקת פרסים.

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: " אני קורא לכם להיות חלק מהתהליך להטמעת חשיבות שמירה על סביבה ירוקה כחלק בלתי נפרד מחיינו למען ילדינו ולמען דורות העתיד. אנו פועלים כל השנה להגברת המודעות לנושא ומעודדים מהתוצאות. כעת, אנו פונים אליכם ומזמינים אתכם להשתתף באתגר של תאגיד 'תמיר' ואולי לזכות בפרסים. יחד עם זאת, חשוב מאד לזכור – הפרס, או יותר נכון הרווח של כולנו מהקפדה על מיחזור פסולת הוא ענקי. הפחתת הזיהום שנגרם כתוצאה מהשלכת פסולת כמו גם מניעת ייצור מיותר של מוצרים שונים מוסיפים לחיים של כולנו.". 

זה כבר כשמונה שנים שתמיר פועלת מתוך מטרה להביא לצמצום כמות הפסולת הנוצרת מאריזות ולמנוע את הטמנתה, לשם הקטנת ההשפעה השלילית הסביבתית של פסולת אריזות. כבר היום יש ביכולתנו להקטין את כמות הפסולת שעוברת להטמנה בעזרת שינוי קטן אך משמעותי של כל אחד ואחת מאיתנו והוא הפרדת אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה והשלכתן לפח המחזור הכתום. האריזות שנאספות בנפרד מפחי המחזור הכתומים, עוברות ל- 2 תחנות מיון בארץ בהן הן מופרדות לפי 7 סוגי חומרים שונים ומשם מועברות אל מפעלי מחזור הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.

רני איידלר, מנכ"ל תאגיד מיחזור האריזות "תמיר":  "יום המיחזור של ישראל שם במרכז את נושא מיחזור האריזות בישראל  ומטרתו לעודד עוד ועוד משפחות לקחת חלק פעיל בהפרדת אריזות למיחזור וכן לחזק את אמון הציבור באמצעות חשיפת התושבים לתהליכי המחזור שתמיר מובילה. השנה לקחנו על עצמנו כאתגר לשבור את שיא האנשים הממחזרים אריזות לפח המחזור הכתום בישראל. אני קורא לתושבי גדרה, הצטרפו אלינו, צרפו גם אחרים, יחד נקבע את השיא של ממחזרי האריזות בישראל ונעשה טוב לסביבה".