מועצה מקומית גדרה

תחרות הכותבים הצעירים

04/03/2020
תחרות הכותבים הצעירים

תחרות הכותבים הצעירים: טל שטרימברג מגדרה זכה בציון לשבח בתחרות לכיתות ו' 

 
הישג מרשים לתלמיד טל שטרימברג מבית הספר 'אהל שלום' שבגדרה בתחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך

באירוע הגמר של התחרות, אשר התקיים השבוע בתל אביב זכה שטרימברג בציון ראוי לשבח בתחרות לכיתות ו', לאחר שהסיפור שכתב 'התעלומה המסתורית', נבחר מתוך אלפי סיפורים בתחרות. ברכות!  

תחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מיועדת לתלמידים מכיתות ג'-ו' ומתקיימת מדי שנה. בשלב הראשון כותבים אלפי ילדים מרחבי הארץ סיפור קצר פרי דמיונם, כחלק מהתכנית הייחודית לכישורי שפה שמפעיל המרכז בבתי הספר, בשיתוף ובתמיכת המועצה המקומית גדרה. 
הסיפורים נבדקים על ידי צוות מקצועי של בית הספר והילדים שסיפוריהם הגיעו למקומות הראשונים בתחרויות הבית ספריות, התמודדו השבוע בשלב הגמר. באירוע מרשים שהתקיים במרכז דוהל בתל אביב בהנחיית כוכב הילדים טל מוסרי, בהשתתפות מאות כותבים צעירים, ראשי המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, שותפים ואנשי חינוך מובילים הוענקו על הבמה תעודות לזוכים. באירוע הוענק פרס חיים לסופר הילדים האהוב יהודה אטלס. 
 
יואל גמליאל, ראש המועצה: "אני מברך את טל היקר על המעמד המרשים שאליו הגיע, זוהי גאווה גדולה עבור בית הספר ועבורנו כיישוב לראות את פירות ההצלחה של ההשקעה הרבה והיומיומית בחינוך ערכי ואיכותי בגדרה. תכנית כישורי השפה שמתקיימת בהצלחה רבה מפתחת יכולות משמעותיות בקרב הילדים כבר בגיל צעיר ומקנה להם כלים להמשך דרכם. אני מודה לאגף החינוך, למנהלת בית הספר, שרה לבז, למרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, לצוות החינוכי ולכל השותפים שפועלים במסירות להצלחת ילדינו. יישר כח"

דן פוטרמן מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך: "תחרות הכותבים הצעירים הינה אחת מנקודות השיא במסגרת התכנית לכישורי שפה שאנו מפעילים בבתי הספר, והיא מאפשרת לילדים למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם, ולהגיע לרמה של כתיבת סיפורים מרגשים. אני מברך את תלמידי 'אהל שלום' על ההשתתפות, ההשקעה והמאמץ, ובפרט את טל על ההישג, תוצר של התהליך שאנחנו עוברים יחד עם בית הספר והצוות החינוכי, בשיתוף ובתמיכת המועצה המקומית גדרה, המהווה הוכחה שפיתוח מצוינות חינוכית והשקעה בכישורי שפה מחזקים גם את הביטחון של התלמידים וגם את היכולת שלהם להצליח ולהצטיין."
 
המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מפעיל את התכנית המובילה בארץ המבצעת התערבות ישירה בבתי הספר היסודיים, ברמה הפדגוגית, הניהולית והקהילתית, המקדמת לפיתוח כישורי שפה ולמצוינות בחינוך בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ. במסגרת התכנית משתנה כל שיטת ההוראה בכיתות וניתן דגש מיוחד על יחס אישי לכל תלמיד וחיזוק לכישורי השפה (קריאה, כתיבה ודיבור) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד, ויחד עם הצוות החינוכי בבית הספר מגיעים התלמידים להישגים משמעותיים. המרכז הינו אחד מארבעת מפעילי התכניות שנבחרו להשתתף בתכנית היוקרתית "מישרים" של אגף היסודי של משרד החינוך.
 
 מדי שנה מקיים המרכז את תחרות הכותבים הצעירים הארצית, בהשתתפות כלל התלמידים מכל בתי הספר המשתתפים בתכנית, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה, ראשון לציון, חדרה, אשקלון, רחובות, אור יהודה ועוד. סיפורים מצטיינים מתחרויות השנים האחרונות ראו אור לאחרונה במסגרת ספר הילדים המיוחד 'סיפורים במרכז' בהוצאת 'ידיעות ספרים' והוצאת 'טל מאי' ובשיתוף המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.