מועצה מקומית גדרה

פרלמנט הילדים מציג

11/02/2020
פרלמנט הילדים מציג
פרלמנט הילדים מציג: סרטון ואמנה לגלישה בטוחה ברשת

לקראת שבוע הגלישה בטוחה באינטרנט, מפיק פרלמנט הילדים בגדרה בשיתוף מחלקת הנוער סרטון שיופץ ברשתות החברתיות אודות שימוש בטוח ומוגן ברשת החברתית

פרלמנט הילדים בגדרה מונה 30 תלמידים ותלמידות מכיתות ד' עד ו' מבתי הספר. הפרלנט מתכנס אחת לשבוע עם שמוליק איליה, רכז הנוער ומנחה הילדים, כאשר אחד היעדים הוא לגבש קבוצת מנהיגות צעירה ומנהיגות עתידית. המפגשים עוסקים בסוגיות אקטואליות ונושאים חברתיים ועל האופנים בהם יכולים בני הנוער להשפיע.

פרלמנט הילדים שוקד על מיזם, למשל, במהלכו הם יאספו בבתי הספר מתנות שקיבלו לימי הולדת והחליטו לתרום אותם לטובת ילדים חולים בבית החולים קפלן. הפרלמנט החליט גם "לאמץ" את מנקי הרחובות ולקראת פורים יפיקו עבורם אירוע חגיגי.

לקראת שבוע גלישה בטוחה באינטרנט, החליט פרלמנט הילדים להפיק סרטון בנושא זהירות ברשת. הרעיון נולד לאחר שהתלמידים והתלמידות נחשפו בתקשורת למקרי אלימות שהיו ברשת. את הפרויקט מוביל רכז הנוער שמוליק אילה בשיתוף מנהלת מחלקת ילדים, נוער וקהילה חגית אמסלם.

מעבר לכך, הוחלט לכתוב אמנה שתעסוק ב"עשר הדיברות" לגולש ברשת החברתית, מעין מדריך של עשה ואל תעשה, על מנת לשמור על פרטיותך, עד כמה שניתן, במרחב הווירטואלי. לדברי שמוליק איליה, האמנה כוללת למשל איסור לשלוח תמונות אישיות ברשתות החברתיות: להימנע משליחת תמונות כאשר הכפתור "מיקום" מגלה את הכתובת בה צולמה: העובדה שתמונה ברשת יכולה להישאר במשך שנים וגם מסר חד ברור שאומר שאם נתקלתם בתופעת בריונות ואלימות ברשת, יש לכם כתובת להתלונן והוא מוקד 105.
"האינטרנט הוא דבר נפלא אך יש בו גם סכנות. אם נצליח למנוע כמה מהסכנות, עשינו את שלנו", אמר שמוליק איליה. התוצרים יוצגו לקראת סוף החודש בפרלמנט והם יופצו לכלל בתי הספר במושבה. פרלמנט הילדים, יחד עם גלית דניאל וחגית אמסלם, יציגו את הסרטון והאמנה לגלישה בטוחה בפני ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "מערכת החינוך בגדרה מובילה את נושא הגלישה הנבונה והבטוחה ברשת לאורך כל השנה ומתמקדת העברת המסר שיש לדבוק בדרך ארץ, בשפה נקיה וכבוד הדדי לזולת תוך העלאת המודעות לסכנות המתקיימות ברשת. אני מברך את התלמידים והתלמידות שלנו על הטיפול בנושא כה חשוב. תודה לצוותי החינוך, למחלקה לתכניות מניעה ולמחלקת הנוער על העשייה והפעילות לטובת העלאת המודעות לגלישה נבונה ובטוחה לאורך כל השנה ".