מועצה מקומית גדרה

איכות חיים במושבה

03/02/2020
איכות חיים במושבה

סטודנטים מקדמים איכות חיים במושבה


הסטודנטים בגדרה מתנדבים במסגרת מיזם "כפר הסטודנטים" ותורמים לתלמידי בתי הספר, לקשישים ולקהילה. בשבוע הקודם אירח אותם ראש המועצה המקומית גדרה יואל גמליאל בלשכתו ואמר: "מחמם את הלב לראות את הסטודנטים ולשמוע על פעילותם הענפה למען הקהילה והמושבה".
רכז המיזם, שלום קרל: "הסטודנטים הרגישו שהמפגש נתן להם כוח וגם מעצם ההכרה בפעילותם ודרך זאת הרגישו שהם מחוברים למשהו הרבה יותר גדול"

הסטודנטים בגדרה פועלים למען הקהילה במסגרת ״כפר הסטודנטים״ של המושבה. לפני כשנה וחצי החל המיזם, שהוקם למען פעילות קהילתית בישוב, על מנת לשלב סטודנטים לפי כישוריהם בהתנדבות מלאה. 

אשתקד המיזם כלל 12 סטודנטים מתנדבים וכיום 20 סטודנטים מעניקים לקהילה שעות התנדבות רבות הן בבתי הספר, במועדוני הרווחה ומול קשישים. הסטודנטים מחזקים, במפגשים פרטניים עם התלמידים, את ההיבט החברתי והערכים וגם מסייעים במקצועות הליבה.

את פעילות כפר הסטודנטים בגדרה מוביל תושב גדרה שלום קרל. הכפר, מרשת "שעלים", הוקם בשיתוף עם תנועת ״אורי״ והסטודנטים יקבלו מלגה עבור פועלם מאת המועצה המקומית גדרה ומפעל הפיס.

שלום קרל הסביר כי החיבור בין הסטודנטים המתנדבים לקהילה הוא עצום. "יש ילדים שבשבילם זה ממש האור השבועי. למשל, יש תלמיד שהחליט להכיר טובה למספר אנשים המעורבים בחינוך שלו והחליט להעניק מכתב הוקרה למורה שלו וגם לסטודנטית מתנדבת שלנו. זה מראה עד כמה היא משמעותית עבורו. במקרה אחר סטודנטית סייעה לתלמיד שהיה מאוד מאושר כאשר הצליח לסיים דף עבודה מורכב".

אחת לשבועיים מתקיימת פגישה של הסטודנטים עם רכז התכנית והפעם החליטו להזמין את ראש המועצה יואל גמליאל. עם זאת, גמליאל השיב להם כי הוא מזמין את הסטודנטים ואת שלום אל לשכתו ואירח אותם בשמחה רבה.

הסטודנטים סיפרו לו על הפעילות שלהם וראש המועצה תיאר את חשיבות החינוך בעיניו במושבה, את הצמיחה בחינוך ועוד.
שלום קרל: "הסטודנטים הרגישו שהמפגש נתן להם כוח וגם מעצם ההכרה בפעילותם ודרך זאת הרגישו שהם מחוברים למשהו הרבה יותר גדול".

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, סיכם את המפגש ואמר: "מחמם את הלב לראות את הסטודנטים ולשמוע על פעילותם הענפה למען הקהילה והמושבה. פעילות ערכית וחינוכית זו מקדמת את המעורבות החברתית, מגבשת את התושבים ותורמת לאיכות החיים במושבה היקרה שלנו".