מועצה מקומית גדרה

שבוע השפה העברית

23/01/2020
שבוע השפה העברית

שבוע השפה העברית בגוון אחר

תלמידי גוונים קיימו פעילות ויום שיא בנושא השפה העברית. האירוע הועבר בשידור חי במסגרת תחנת הרדיו הלימודי, אותו הפיקו חברי הרדיו הבית ספרי

במסגרת ציון יום הלשון העברית, תלמידי ביה"ס "גוונים" יצאו למסע מרתק בשבילי השפה העברית. המסע החל בסיפור התחדשותה של השפה העברית יותר ממאה שנה, מסע המזמן היכרות מעמיקה עם השפה, חשיבותה בתולדות הציונות ואחריותנו לשמרה ולכבדה.

ברוח הייחודיות הבית ספרית, תלמידי ביה"ס תכננו ויצרו משחקים מגוונים, בהובלת רכזת העברית מאירה אייל וקהילת המורות לעברית רויטל, גלית, ישראלה, חנה, ורד, עירית, חופית, רחלי, נירית ולאה, משחקים המאירים קסמה של השפה העברית, מבלי לפסוח על תהליך כתיבת טסט שימושי מפעיל.

מנהלת ביה"ס, גב' יעל קסלסי, הדגישה כי מסע זה מהווה עבור התלמידים משימה חשובה, תלמידי ביה"ס גוונים יהיו ממשיכי דרכו של אליעזר בן יהודה – מחייה השפה העברית ויעשו כל שניתן להמשיך ולהמשיך את דרכו בשימור השפה.

שיאו של המסע הלימודי היה בפעילות הורים וילדים, כשבמהלכה שיחקו במשחקים יצירתיים ומהנים פרי יצירתם של התלמידים. לאחר מכן, תלמידי כיתה ה'1 והמחנכת מאירה אייל קיימו טקס חגיגי, המשלב שירים וריקודים בסימן "מילים מילים" והענקת מטבעות לשון ברוח המילים המתחדשות לכל קהילת "גוונים" כאשר האירוע הועבר בשידור חי, שהופק על ידי חברי הרדיו היית ספרי. את השידור העביר השדרן אורן רדעי ובהובלת המורה אלה ברונשטיין.