מועצה מקומית גדרה

תלמידי הבילויים מציגים טכנולוגיה

15/01/2020
תלמידי הבילויים מציגים טכנולוגיה

תלמידי הבילויים מציגים טכנולוגיה


תלמידי תכנית הרובוטיקה מביה"ס  הביל"ויים, הציגו השבוע את התוצרים שלהם. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "מחמם את הלב לראות את היצירתיות והמעוף כבר בגיל צעיר ואת שיתוף הפעולה בין בתי הספר בגדרה"

תכנית הרובוטיקה תופסת תאוצה בשנה הנוכחית והתלמידים לומדים את רזי התכנית ו משתתפים בתחרות. שותפים לה מנהלת ביה"ס, מובילת התכנית המורה איריס לוי. 
נבחרת ה- FLL - FIRST LEGO League Jr , נחשפת לעולם המרתק של מדע וטכנולוגיה. התכנית מציגה בפני הילדים אתגר מחיי היום יום שלהם, לפתרון באמצעות חקירה וחשיבה יצירתית. בהנחיית המדריכים, הילדים חוקרים ועובדים עם חלקי לגו ורכיבים נעים, מתוך מטרה לגבש ולהציג פתרון קבוצתי לאתגר.

השנה, זו השנה השנייה שבית הספר משתתף בתחרות. התלמידים, שהשתתפו בתחרות אשתקד, משמשים היום כמנטורים צעירים, כך גם התלמידים הבוגרים שעברו לחטיבת הביניים. 
זה המקום לציין שהנבחרת כוללת תלמידים מכתות ה-ו. המפגשים מתקיימים בשעות בית הספר ובשעות אחר הצהרים עם המנטור גל לוי והמתנדבים יוסי גולן ואנה יעקבסון וההורים. 

במסגרת זו התלמידים שמעו הרצאות ממומחים בתחום התכנות והתכנון, יצאו לסיור לימודי וכן בהמשך ישתפו פעולה עם גופים בסביבה ויתרמו לקהילה. חברי הנבחרת נפגשו השבוע עם ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל והציגו בפניו את הפרויקט שתכננו – "מדרכות חכמות". מדובר במערכת מבוססת על חיישנים, נורות לד מחליפות צבע ורכיבי תקשורת שישולבו בתוך אבני השפה. הרעיון הוא לאפשר שליטה באמצעות מערכת בקרה מרכזית על תאורת אבני השפה לפי כללי הרשות המקומית: לפי ימים ושעות, וצבע התאורה. מבחינת בטיחות, הרי שלפי המיזם יש אפשרות להציב תאורה מהבהבת כאשר הולכי רגל חוצים את הכביש. בנוסף, היוזמה היא לווסת עומסים- באמצעות חיישן מגנטי תוכל הרשות המקומית לקבל מדד עומס ולהפנות לרחובות סמוכים.

מסגרת נוספת של תלמידי הרובוטיקה היא מסגרת קורסי בחירה לכיתות ד'-ו'. קבוצת תלמידי כיתות ו' משמשים "מורים צעירים" לתלמידי כיתות ד',ה'.  במהלך המפגשים התלמידים מרכיבים את הרובוט ואחר כך תכנתו אותו לבצע משימות שונות כמו: להראות על המסך אימוג'י (כמו סמיילי שמח, סמיילי עצוב), יכולת לנסוע קדימה ואחורה בעזרת גלגלים, לעשות סיבובים ופניות ולבצע פקודות בעזרת תכנות עם החיישנים.

ראש המועצה המקומית גדרה יואל גמליאל התרשם מהרמה הגבוהה שהציגו התלמידים ואמר: "מחמם את הלב לראות את היצירתיות והמעוף כבר בגיל צעיר ואת שיתוף הפעולה בין בתי הספר בגדרה. אני מאחל לתלמידים המקסימים שימשיכו לצעוד קדימה, ליזום וליצור. תודה לצוות בית הספר, למנטור גל לוי,למתנדבים יוסי גולן ואנה יעקובסון ובמיוחד למנהלת בית הספר שלהבת בני ולרכזת הרובוטיקה איריס לוי על היוזמה וההשקעה". 

מנהלת ביה"ס הבילויים, גב' שלהבת בני: "תכנית הרובוטיקה תופסת תאוצה ומכוונת לקהילה בכלל ולתלמידים בפרט. זו גאווה עבורנו שהצלחנו להשריש תכנית זו ביסודי ולהרחיבה וכעת אנו נמצאים בתהליך של סביבה לימודית מותאמת במסגרת פיתוח m21. תודה לראש המועצה על התמיכה, לאיריס לוי המורה המובילה ולהורים הלוקחים חלק נכבד. תודה מיוחדת לגל לוי המנטור שלנו".