מועצה מקומית גדרה

ביקור מנהלת המחוז בגדרה

15/01/2020
ביקור מנהלת המחוז בגדרה

ביקור מנהלת המחוז בגדרה

"גדרה היא מקום שנעשית בו עבודה חינוכית טובה מאוד". כך אמרה השבוע מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, גב' עמליה חיימוביץ', לאחר שביקרה במסגרות חינוכיות במושבה והתרשמה מהטמעתה של תכנית רצפים. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: " גדרה מובילה באיכות החיים ובאיכות החינוך ומברכת על הטמעת התכנית"

תכנית "רצפים" היא חלק מיישום תכנית העבודה הרשותית בגדרה וחלק מתפיסת החינוך שמדברת על חשיבותו של רצף חינוכי לילדים במסגרות השונות: מהגן לכיתה א', מכיתה ו' לחטיבת הביניים ועד לכיתה י"ב. מנהלת אגף החינוך בגדרה, גב' ענת קוך, הסבירה שהרעיון הוא שתלמידים יחוו את כל שנות החינוך תוך היכרות עם המסגרות השונות תוך יצירת שפה משותפת בין ההורים, הילדים והקהילה. 

התכנית החלה לפני כשנה וחצי הודות ל-80 אנשי חינוך שכתבו אותה בנושא אקלים לימודי, הישגים ורצפים בין המסגרות. שלושה דגשים ניתנו ביישום התכנית: פדגוגית, חברתית ורגשית. לשם כך יצרה מחלקת החינוך מפגשים של רכזות תחומי הדעת בכיתות ו'- ז' ונבנו תכניות כדי לקבלן לחטיבה. במקביל מתקיים שיח עם המורים, מפגשים בביה"ס ובין גן לכיתה א' לרבות יצירת אשכולות גנים עם בתי ספר וביקורים הדדיים בגני הילדים.

את התכנית בחנה השבוע מקרוב מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, גב' עמליה חיימוביץ וצוותה. לסיור צוות מחלקת החינוך בראשות ענת קוך, מפקחי בתי הספר והגנים מהחינוך הממלכתי והממלכתי דתי.
בין הנושאים שהועלו בסיור: המעבר בין הגן לכיתה א' והעליה לכיתה ז', תכנית הרובוטיקה שמתחילה בביה"ס היסודי וממשיכה גם בתיכון, נושא טיפוח סביבה ירוקה או למידת חקר.

הסיור התחיל בשמורת הטבע של ביה"ס "רעות", שהתלמידים הפכו אותה ליער מאכל: הילדים מטפחים את השמורה וילדי הגן קיימו פעילות משותפת עם ילדי כיתה א'. לאחר מכן קיימו פעילות ותצפית באזור. ביקור מנהלת המחוז הסתיים במפגש בספריה בביה"ס הבילויים.

מנהלת המחוז אמרה שהביקור היה מצוין ושיקף עשיה מעולה ואיכותית ומיטבית של החינוך בגדרה.
מנהלת מחלקת החינוך במועצה המקומית גדרה, גב' ענת קוך: "אני מאוד גאה שאנו בעיצומה של הטמעת התכנית ואנחנו רואים את פירות העשייה. אנו לא נחים על זרי הדפנה, יחד עם שביעות הרצון, יש עוד עשיה רבה לפנינו ואנו בהחלט בדרך הנכונה. אני מאמינה שכל המסגרות מדברות באותה שפה יישובית נוביל את הילדים להצלחות ולתחושה של ביטחון במקום שהם נמצאים".

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "גדרה מובילה באיכות החיים ובאיכות החינוך. אני מברך את הסגל החינוכי על הסיור המקצועי עם מנהלת המחוז שהתרשמה לטובה מהטמעת תכנית רצפים. אני מאוד מרוצה מהתכנית ומאמין בעשיה חינוכית, מאמין בסגל ומודה למשרד החינוך, למנהלת אגף החינוך, לצוות האגף, לצוות החינוכי ולכל השותפים על ההשקעה לחינוך מיטבי, ערכי ואיכותי".