מועצה מקומית גדרה

ערב גבורות למשפחות שכולות

02/01/2020
ערב גבורות למשפחות שכולות

ערב גבורות למשפחות שכולות

ביום שני השבוע קיים יד לבנים גדרה והסביבה "ערב גבורות" למשפחות שכולות מגדרה והסביבה. האירוע התקיים במעמד בני המשפחות ובמעמד ראש המועצה יואל גמליאל, נציג משרד הביטחון, יד לבנים ונבחרי ציבור 

בית יד לבנים בגדרה פועל ממשרד ב"בית רחל" ומנציח את 93 הנופלים במערכות ישראל בגדרה ויישובי הסביבה- עשרת, בני ראם ובני עייש. במרכז אופק קיים חדר הנצחה לזכר נופלים. לפני כשנה הכניס יד לבנים ספר תורה לזכר הנופלים בבני ראם כולל שמותיהם בזהב על מעטפת הספר עצמו.  את פעילות הסניף של יד לבנים בגדרה והסביבה מוביל ב-30 השנים האחרונות בצלאל ושדי, בן 81, שנבחר לאחרונה לקדנציה נוספת.

ביום שני השבוע קיים יד לבנים בגדרה והסביבה ערב מרגש במתנ"ס אופק ל-22 הורים שכולים מגדרה והסביבה אשר הגיעו לגיל גבורות: חסיה ערן, שמואל סאלם, דבורה קוך, נחמה שטרן, אורה ארגוב, שושנה גולדשטיין, רות אורי, אלקנה אורי, יצחק הר קידר, מרגלית מנדיל, אביבה שביט, אסתר ויספילר, שרה אמיתי, אורה ברק, מיכל זומרפלד, גרי קלמן, גדעון קדמון, חנן יוגב, שושנה שאקי, בצלאל ושדי, בני פרנס, רשל שכטר ובצלאל ושדי.

באירוע השתתפו ראש המועצה המקומית גדרה יואל גמליאל, מנכ"ל העיריה ליאור מדהלה, אלי בן שם יו"ר ארגון יד לבנים יחד עם מנכ"לית הארגון רחל לניאדו שהנחתה את האירוע, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם יחד עם ניבה וינקרט –מפקחת עו"ס במחוז רחובות. 

אלי בן שם יו"ר הארגון, מי שיזם את אירועי הגבורות בארגון ,מי שהמשפחות ובעיקר אלו שהגיעו היום לגיל גבורות כל כך יקרים לליבו, בירך בהתרגשות רבה את החברים. 

בהמשך, בצלאל ושדי שר בקולו: "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראותו. נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. סור מרע עשה טוב. בקש שלום ורודפהו".

בצלאל אמר בהתרגשות: "הגענו לכאן היום לחגוג את עצמנו. להודות ולהוקיר למקום שאליו הגענו במשותף. לחגוג את החיים. אפשר להסתכל באירוניה על המשותף לכולנו והסיבה שאיחדה אותנו כקבוצת השכול אך יפה ונערץ בעיני דווקא לחגוג את החיים. על אף ולמרות הכל, לחגוג את החיים. זוהי גבורה, שהרי במותם ציוו לנו את החיים. מי אנו האנשים החפצים חיים? כולנו לא ראינו וחווינו כל כך הרבה דברים. עשינו, השפענו ויצרנו חיים. הפחנו משמעות- אנחנו משמעותיים...הקמנו משפחות ילדנו ילדים וטיפחנו בהם ערכים, השקענו ולצערי גם איבדנו את הכל. ובעשר אצבעות יצרנו, ליווינו את המדינה מרגע הקמתה ואני בעצמי השתתפתי בריקוד ההורה כמה דקות לאחר ההכרזה על הקמת מדינת ישראל". 

בצלאל הוסיף ואמר: "מלחמות, מבצעים ועתות של שלום את כל אלה ראינו והם חלק ממי שאנו היום. כל קמט, צלקת וכתם על הפנים הרווחנו ביושר ובלי משוא פנים. יש לנו כולנו במה להיות גאים ועוד מספיק זמן בעזרת השם לעוד הרבה הצלחות והישגים. אני בטוח שהייתם רוצים לדעת מה גיליתי על מחקר שנערך בבריטניה. מסתבר שתחושת האושר מתגברת ככל שאנו מזדקנים ומגיעה לשיאה בגיל 80. לסיום אאחל לכולכם, לרעייתי ולעצמי שנקום שמחים ושלווים, עד כמה שאפשר. נקום עם שיר בלב ונראה בכל יום הזדמנות לחוות לעשות ולהיות".

בצלאל הודה לראש המועצה על פועלו למען פעילות יד לבנים גדרה.

הערב נפתח בהופעה של אנסמבל קולות - האנסמבל הייצוגי של גדרה בניצוחה של מיכל אוקון ,מקהלת ילדים מוכשרים ומרגשים. בחלק האומנותי הופיע הצמד "ארץ ושמיים" הזמרים אבי ואריאל במופע "ניחוחות ארץ ישראל" מופע מהנה ומיוחד. בסיום הערב המרגש העניקו  ראש המועצה יואל גמליאל ,אלי בן שם ובצלאל וושדי שי ותעודת הוקרה לחברים היקרים שהגיעו לגבורות.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "יישר כוח לוושדי בצלאל יו"ר יד לבנים גדרה על הפעילות הענפה לאורך כל השנה ועל הערב המרגש בפרט. תודה ליו"ר יד לבנים אלי בן שם, למנכ"לית יד לבנים רחל לניאדו, להרכב "קולות" בניצוחה של מיכל אוקון ולכל העוסקים במלאכה הברוכה"