מועצה מקומית גדרה

תיכון למדעי הרפואה והספורט

08/08/2019
תיכון למדעי הרפואה והספורט

תיכון למדעי הרפואה והספורט

פתיחה: שנת הלימודים הבאה, תשפ"א
בימים אלה בניית התיכון הרביעי בגדרה בעיצומה שישלב מגמות של רפואה, בינה מלאכותית, בריאות, מדיה ותקשורת, ספורט ועוד, בסמוך לספורטק בקרית החינוך, הספורט והפנאי. ראש המועצה יואל גמליאל: "הבטחתי וקיימתי. אמשיך לקדם את החינוך הן מבחינת מתקנים והן מבחינת תכנים לחינוך מיטבי וערכי. גדרה מובילה ותמשיך להוביל בחינוך"

גדרה מושבה מובילה כאשר החינוך הוא בראש סדר העדיפויות ולפיכך, ההשקעה הן במתקני החינוך והן בתכניות חינוכיות החל מהגיל הרך ועד הבגרות, הכוללים את הרצף החינוכי הפורמאלי והבלתי פורמאלי הם בהתאמה. 

אחד נושאים שהוטמעו בגדרה בהתאם לתכנית האב האסטרטגית לחינוך, הוא ייחודיות ובחירה מבוקרת של בתי הספר. בתוך כך, בגדרה שלושה תיכונים – תיכון דרכא ע"ש מנחם בגין בניהולה של רוחלה טל, בית ספר לאמנויות וחדשנות טכנולוגית, מדגים למערכות ייצור ממוחשבות – מוביל בחדשנות בתחומי המדע והטכנולוגיה, תיכון דרכא ע"ש אילן ואסף רמון בניהולה של חנה כהן, בית לחקר מדעי ושיח חברתי, ותיכון דרכא נתיבי נועם ממ"ד אשר זכה להערכה ארצית על הישגים יוצאי דופן בתחום הלימודי והחברתי- ערכי שייחודיותו היא  שיוויון מגדרי במסלול שוחרים, חיל האוויר. בתוך כך, בימים אלה מוקם תיכון נוסף, תיכון רביעי, שנבנה במזרח גדרה ומתוכנן להתמקד במדעי הרפואה והספורט. 

לתיכון הרביעי, אשר נמצא בימים אלה בהקמה, הוקם צוות חשיבה אשר החל לפני מספר חודשים להיערך לפתיחתו שכאמור, תתקיים רק בשנת הלימודים הבאה, שנת תשפ"א. צוות החשיבה נועד לאפשר את פתיחתו של בית הספר תוך תכנון מוקדם והיערכות מיטבית לייצר מעטפת חינוכית מוכנה ומתוכננת היטב. בתוך כך, הוחלט כי בתיכון החדש ישולבו בין היתר מגמות של רפואה, בינה מלאכותית, בריאות, מדיה ותקשורת וספורט. 

ראש המועצה יואל גמליאל: "הבטחתי וקיימתי. אמשיך לקדם את החינוך הן מבחינת מתקנים והן מבחינת תכנים לחינוך מיטבי וערכי. גדרה מובילה ותמשיך להוביל בחינוך" עוד הוסיף ראש המועצה  "נושא החינוך נמצא תמיד אצלי בראש סדר העדיפויות וההתנהלות היא בהתאם – אנו ממשיכים ונמשיך לקדם את תחום החינוך בכל הרבדים, בתשתיות חינוכיות, בבטיחות מתקני החינוך ובתכניות מגוונות לחינוך ערכי ומתקדם שבו לא מוותרים על אף ילד מהגיל הרך ועד לבגרות. גם בשנה האחרונה (תשע"ט) המשכנו להתוות את מדיניות התכנית האסטרטגית על מנת להטמיע חינוך מיטבי וערכי בגדרה. לשם כך, הקמנו פורום חינוך לבניית תכנית אסטרטגית לגיל הרך, נבחרנו על ידי משרד החינוך להשתתף בפיילוט לבניית תכנית עבודה משותפת וכאמור, אנחנו ממשיכים עם בניית תכנית אסטרטגית לתיכון החדש שיפתח בעוד כשנה, בשנת הלימודים תשפ"א. "