מועצה מקומית גדרה

תערוכת צילומים נדירה

30/05/2019
תערוכת צילומים נדירה

מרכז אופק גדרה מציג תערוכת צילומים נדירה מראשית ימי המושבה

בתערוכה שמוצגת בימים אלו בגלריית מרכז אופק בגדרה, מוצגים צילומים מימי ראשית המושבה, המבטאים דרך עדשת המצלמה של צבי שוסטר ז"ל צלם המושבה, את סיפורה של המושבה הותיקה - אז עשתה החלוציות את צעדיה הראשונים ועד לשנות ה - 70.

צבי שוסטר – צלם המושבה וחי בה בשנים: 2008-1919, כבר איננו איתנו אבל דמותו שבה ועולה דרך מפעל חייו שמוצג כעת בתערוכת צילומים במרכז אופק ושתועדו במושבה בשנים: 1970-1950.

התערוכה נערכת ביוזמת המועצה ויוצגו בה צילומים לאורך השנים, המשקפים את הווי המושבה בשנותיה הראשונות - בבית הספר, במשק ובמרפאה ועד למציאות החיים בה בשנות ה - 70.

צבי שוסטר היה במשך עשרות שנים הצלם היחיד כמעט בגדרה וכולם הכירוהו כ ״צלם של המושבה״. לצד עבודתו המרכזית בסטודיו לצילום, תיעד שוסטר במרוצת השנים, ברגישות ובאהבה רבה, את נופי המושבה הוותיקה גדרה, את תושביה ומשפחותיהם כמעט בכל תחנות חייהם, פעילויות ספורט, תרבות ונופש, בתי ספר וגנים לדורותיהם ואירועים חגיגיים, פוליטיים וממלכתיים. תערוכת הצילומים והקטלוג הנלווה מספרים את ״ספר משפחת האדם של גדרה״, וקהילת המושבה הוותיקה והסביבה חבים לו את שימור הזיכרון החזותי שלהם באחת התקופות המרגשות של ראשית ימי המדינה.

הפתיחה: 28.5.2019 | שעה: 19:00 | מרכז אופק גדרה