מועצה מקומית גדרה

מצלמים וזוכרים

23/05/2019
מצלמים וזוכרים

מצלמים וזוכרים

מועצת גדרה קיימה תערוכה ויזואלית לזכר הנופלים מקרב גדרה ויישובי הסביבה

בתערוכה ויזואלית בשם 'מצלמים וזוכרים' שהתקיימה השבוע בבית העם במושב עשרת, הוצגו תמונות של נופלים מקרב ישובי גדרה והסביבה. מדובר בפרויקט הנצחה מרגש של מועדון צילום גדרה בשיתוף ארגון יד לבנים שנועד להנציח את זכרם של חללי מערכות ישראל דרך הצגתם וחשיפתם לציבור בעיקר באמצעות התמונות שבאלבום המשפחתי.   

במהלך הערב הוצגו תמונותיהם של הנופלים בני המועצה וכן הוצגו תמונות שצולמו בהשראת סיפורים שסיפרו בני המשפחות השכולות לצלמי המועדון של יקיריהם שנפלו במערכות ישראל. ראשיתו של התהליך החל במפגש של הצלמים עם בני המשפחות. במהלכו התוודעו למשפחות, שמעו על החלל, ראו תמונות שלו, שוחחו עם חבריו ומפקדיו ויצרו עבודת אמנות באמצעות צילום שמבטא את האופן בו נתפסו היקירים בעיני הצלמים ובו הם ביטאו את תחושותיהם, ערכיהם והמסר שהועבר להם. בהמשך הערב עלו לבמה רחלי דהרי ועידית מיארה ממקהלת סמבטיון שביצעו את שיר הרעות .

לארגון הכנס היו שותפים המועצה המקומית גדרה, מועדון צילום גדרה, ושדי בצלאל יו"ר סניף יד לבנים בגדרה והסביבה ויו"ר יד לבנים הארצית מר אלי בן שם.

ראש מועצת גדרה יואל גמליאל: "מדובר במיזם הנצחה אחר ושונה, מיזם המחבר בין אנשים, מאיר ומדגיש את התקווה והחשוב מכל מנציח את זכרם של הנופלים שלעולם לא נשכח אותם".