תיכון דרכא רמון הציג תערוכת אמנות פלסטית בגלריה טל
ראש המועצה, יואל גמליאל: "התערוכות השונות, יצרו אווירה חגיגית והציגו תוצר של מדיניות פדגוגית בית-ספרית לעידוד למידה בדרך חווייתית ויצירתית"
תיכון דרכא רמון קיים תערוכת אמנות פלסטית בגלריה טל. קיום התערוכה נולד מתוך דיון בכיתה בנושא שירה השוואתית. מעיסוק בזרמים שונים של שירה, עברה השיחה לאמנות בכללה. מה נחשב לאמנות, האם אמנות אמורה להיות ריאליסטית, האם יצירתו של ואן גוך חשובה או מרשימה יותר מזו של ג'קסון פולק, מהו המסר של האמן ביצירתו, מעבר לכך, מהו המסר שהקהל מחליט לקבל, הדיון הער יצר את הפרויקט שלנו גלריה לאמנות שיצרו התלמידים. התלמידים קיבלו הזדמנות להביע עצמם בכל דרך שבחרו. היו שבחרו בציור או רישום, אחרים בחרו בפיסול או מוסיקה, שירה או פרוזה, והיו שבחרו באמנות הבישול.
בנוסף ליצירה האמנותית וכתיבת אוטוביוגרפיה, היה על התלמידים לכתוב חיבור המציג היבטים שונים של יצירתם. היו שהתמקדו במסר, אחרים בהשראה ליצירה. הם התייחסו לאמצעי הביטוי שבחרו והסבירו את השימוש במרחב, קווים, צורות ומרקם במסגרת היצירה. בשיעורים הבאים, יתאמנו התלמידים בהבעה בע"פ תוך הסבר של היצירה לכל הכיתה.
לתערוכה התייצבו התלמידים בלבוש רשמי וביקרו את יצירות חבריהם בעזרת דף הדרכה, ואגרטל מלא "פרחי" שאלות ביקורתיות שמטרתן לעודד דיון כיתתי. כל תלמיד בחר פרח וענה על השאלה בהתייחס ליצירה מסוימת.
הפרויקט מעודד ביטוי אישי והיכרות עצמית. באמצעות הבנה מעמיקה יותר של מושג האמנות, למדו התלמידים להביט יותר לעומק גם בעולם הסובב אותם.
ענת קוך, מנהלת אגף החינוך: "אנו מעודדים אומנות על כל סוגיה בקרב תלמידנו. אני מאמינה כי דרך האומנות ילדינו נחשפים לרבדים עמוקים של עושר תרבותי אשר דרכו לומדים להקשיב ולכבד את כלל הדעות בחברה. מעבר לכך דרך האומנות הילדים חווים ומתנסים בצורות שונות של הבעה. ישר כח לכל עוסקים במלאכה זוהי יוזמה מבורכת."
ראש המועצה, יואל גמליאל: "התערוכות השונות יצרו אווירה חגיגית והציגו תוצר של מדיניות פדגוגית בית-ספרית לעידוד למידה בדרך חווייתית ויצירתית. מחמם את הלב לראות את התוצר המלמד על תהליך עומק. כל הכבוד לתלמידות ולתלמידים על היצירתיות והעשייה ולצוות בית הספר על העידוד ללמידה בדרך מיוחדת"