מועצה מקומית גדרה

העתיד כבר כאן

07/03/2019
העתיד כבר כאן

גדרה: העתיד כבר כאן


"יום השקל החינוכי " לשנת תשע"ט 2019 בסימן "העתיד כבר כאן"
ביה"ס גוונים זכה במקום הראשון בין בתי הספר היסודיים
ותיכון דרכא נתיבי נועם זכה במקום הראשון בין בתי הספר התיכוניים

"יום השקל החינוכי" לשנת תשע"ט 2019, התקיים זו השנה השישית ברציפות, בשיתוף חיילי גבעתי, בעידוד המועצה ובשיתוף מנהלת אגף החינוך במועצה ענת קוך. יום השקל החינוכי השנה נבחר להיות בסימן "העתיד כבר כאן." התלמידים שהשתתפו ביום זה הכינו לתחרות דגמים וקופות ברוח זו. הנושא עודד את התלמידים להביא לידי ביטוי את תחומי העניין המיוחדים להם, תוך דגש על סקרנות, אחריות ויצירתיות. נתינת השקל מכל תלמיד עמדה בסימן 'הנתינה מעשירה את הנותן ואת המקבל'.

לאירוע המיוחד הוזמנו גם חיילי גבעתי שלקחו חלק במהלך היום בפעילויות רבות. חיילי גבעתי התקבלו בבתי הספר בכבוד ובטקסים מיוחדים. התלמידים התרגשו מהמפגש עם החיילים, שהעלה חיוכים ושמחה על פני האורחים והמארחים הצעירים. החיילים סיפרו על תפקידם הצבאי, העבירו לתלמידים את מסר הנתינה וההתנדבות, עודדו את השכבות הגבוהות להתגייס לגבעתי והודו: "מי שחלם גבעתי, מי שנשם גבעתי, שב וחוזר גבעתי, שב ואומר גבעתי, עם גבעתי הלאה ממשיכים".

לקראת סיום היום נערכה תחרות בין בתי הספר על הדגמים המיוחדים שהכינו עבור אירוע זה. השופטים התקשו לבחור את הזוכים בתחרות עיצוב הדגם והקופה מאחר ותלמידים רבים מכלל בתי הספר הפגינו רמה גבוהה של יצירתיות ודמיון. לבסוף נבחרו הזוכים הבאים, בית ספר יסודי "גוונים" זכה על עיצוב דגם 'טנק כלבי מעוף' מחומרים ממוחזרים. תיכון 'דרכא נתיבי נועם' בנה דגם נשק לייזר ליירוט רכבי אויב. לכל בתי הספר שזכו בתערוכה הוענקו גביעים.

המיזם זכה להצלחה רבה והתעניינות בקרב תלמידי בתי הספר, השקלים שנתרמו לחיילי גדרה ביום זה משמשים ב-100% לרווחת חיילי צה"ל. לסיום הוזמנו חיילי גבעתי לארוחת צהרים דשנה ומשביעה במקדונלד'ס הכשר בגדרה.

מנהלת אגף החינוך, ענת קוך: "יישר כוח למנהלות בתי הספר, לרכזות התלמידים, לתלמידים הרבים שעמלו ויצרו מפרי דמיונם ולמתנדבי 'האגודה למען החייל' בגדרה שהשתתפו וטרחו במהלך היום".

יואל גמליאל, ראש המועצה: "אני גאה בתלמידנו על הפעילות הערכית והמבורכת וכן לכל צוותי החינוך אשר נרתמו גם השנה ליום זה. פעילות זו הפכה למסורת בגדרה בקרב התלמידים ואני שמח כי דרך פעילות חוויתית זו הילדים לומדים נתינה מהי."