מועצה מקומית גדרה

גדרה: מקום בטוח לחיות בו

14/02/2019
גדרה: מקום בטוח לחיות בו

גדרה: מקום בטוח לחיות בו



בשנים האחרונות חלה עלייה בעבירות המבוצעות ברשתות החברתיות. נמצא כי רוב העבירות בוצעו על ידי בני נוער שלא היו מודעים למעשיהם. מועצת גדרה שרואה את הנושא הזה בחשיבות גבוהה ומובילה בשנים האחרונות תהליכים משמעותיים בקרב בני הנוער במושבה ויחד עם המחלקות השונות גיבשה תוכנית מסודרת לעבודה מול בני הנוער. במסגרת תוכנית העבודה ומעבר לתכניות הרגילות המוטמעות במוסדות החינוך, עירבו  גופים נוספים כל אחד בתחומו על מנת ליצור עומק ותוכן. הגופים ששיתפו פעולה בתוכנית הם המשטרה  והשוטר הקהילתי כדי שידון על האחריות הפלילית בעבירות כאלה.


ניתן היה לראות כי כבר במהלך ינואר החלו הדרכות בבתי הספר היסודיים והתיכוניים בנושא סכנות ברשת. הגיעו מרצים שזה תחום עיסוקם העיקרי להעביר את המסר על חרמות בקרב ילדים ובני נוער, על היתרונות והחסרונות שיש בגלישה באינטרנט כששמים דגש על העבירות הפליליות ושיתוף המוני של חומרים במדיה זו. בתי הספר היסודיים קיבלו סדנאות אשר מותאמות לפי שכבות גיל והצגה. פעילות דומה התקיימה גם במסגרת בתי הספר התיכוניים שם התקיימו פעילויות והרצאות בנושא גלישה בטוחה.


מנהלת מחלקת מניעה והסברה במועצה, גלית דניאל:  "בכל שנה אני עדה לכך שגיל השימוש ברשתות החברתיות כולל ווטסאפ, אינסטגרם, פייסבוק יורד ואני רואה חשיבות גבוהה להעלות למודעות את נושא השימוש הנבון והבטוח ברשתות חברתיות כבר בכיתות הנמוכות ביסודי. אני מאמינה שחינוך לשימוש נכון לפחות ימזער את הנזקים העלולים להיגרם מגלישה לא אחראית".

ראש המועצה יואל גמליאל: "אני רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות לסכנות ברשת וכחלק מכך, אנו משקיעים משאבים לנושא ומקיימים תכניות מקיפות במוסדות החינוך וביישוב. תודה לגלית דניאל, מנהלת מחלקת מניעה והסברה על ייזום תכניות אלה, לאגף החינוך ולבתי הספר על שיתוף הפעולה המלא ביישומן."