מועצה מקומית גדרה

מסתמן: משרד הפנים הודיע על קיצוץ

16/01/2019
מסתמן: משרד הפנים הודיע על קיצוץ

מסתמן: משרד הפנים הודיע על קיצוץ תקציב האיזון של גדרה


בתגובה להודעת שר הפנים אריה דרעי, על קיצוץ צפוי של תקציב האיזון לשנת 2019 של המושבה גדרה, שיגר ראש המועצה יואל גמליאל, מכתב בהול לשר הפנים בו הוא מודיע לו על כוונתו להיאבק בהחלטה זו.

יואל גמליאל, ראש המועצה: "כולי תקווה כי התערבות השר תוביל לביטול הגזרה. נפעל בצינורות המקובלים, בנחישות ואסרטיביות בכדי לבטל את החלטתו של שר הפנים דרעי."

במכתב המדובר, הודיע ראש המועצה, כי חרף הקיצוצים הרוחביים והגזרות הכלכליות העתידות למשק הישראלי, הוא יאבק למען תושבי גדרה. קיצוץ תקציב האיזון לשנת 2019 עשוי לפגוע במצבה הפיננסי של המועצה ובכך לפגוע באופן ישיר בשירות לתושב.

בהקשר הזה שלח ראש המועצה לפני מספר ימים מכתב לממונה מחוז מרכז במשרד הפנים, יונתן בר סימנטוב וביקש את התערבותו המיידית בנוגע להקפאת צמצום מענק האיזון לשנת 2019. לדברי ראש המועצה הקדמת הבחירות במדינת ישראל אשר נקבעו לתאריך 9 באפריל יגרע מהתקציב של המועצה שכן כל החלטות תקציביות שעתידות היו להתקבל תידחנה עד לאחר הבחירות והרכבת ממשלה חדשה. כל אלו יוצרים מציאות מורכבת אשר תוביל את המועצה לפגיעה קשה אף יותר.

עוד ציינו במועצה כי בשנים האחרונות תקציב המועצה הינו דל ומצומצם וזאת לאחר עבודה ארוכה של שנים והתייעלות בכל אחד מאגפי המועצה. משמעות של קיצוץ כזה בתקופה זו יגרום להשבתת הפעילות וכל השירותים החיוניים אשר ניתנים לתושבים לרבות מערכת החינוך שתינזק בצורה ישירה.

עוד מסר יואל גמליאל, ראש המועצה: "זה הזמן של הנהגת היישוב להתאחד ולפעול יחד ובצורה שקולה ואחראית. האינטרס היחיד העומד לפנינו הוא שתושבי גדרה והשירותים הניתנים במועצה לא יפגעו".