מועצה מקומית גדרה

מחזור ה-100 בבית ספר פינס

04/12/2018
מחזור ה-100 בבית ספר פינס

מחזור ה-100 בבית ספר פינס

פתיחת התערוכה "ישראלי בעין המצלמה" – 

מאוחדים כבר 100 שנה

בשישי האחרון נפתחה תערוכת "ישראלי בעין המצלמה" המסמלת את מחזור המאה בבית ספר פינס. הפתיחה נערכה ביום המורה בסימן חג החנוכה שהוא לא רק חג האור אלא גם חג של שיתוף, של פרסום אור העשייה החינוכית מבורכת ומרגשת. הפתיחה נערכה בנוכחות ראש המועצה מר יואל גמליאל, מנהלת ביה"ס גלית אקריש, יו"ר הנהגת הורים לימור קליין, הורים, תלמידים וצוות חינוכי. כאשר את הסרט לאות פתיחתה של התערוכה גזרו ראש המועצה יואל גמליאל יחד עם מנהלת בית הספר גלית אקריש ויו"ר הנהגת ההורים, לימור קליין.

בהתרגשות ובמעמד מכובד נפתחה התערוכה בשירה של תלמידי כיתה ה'1 בשיר "שיעור מולדת" דרך נגינה מרשימה של תלמידי כיתה ג'1 בחלליות סביב תצלומים מרגשים ומרשימים שחיברו ואיחדו את כל השותפים בתערוכה. התערוכה היא חלק ממרחב למידה משמעותי לתלמידי ביה"ס כאשר המנחים הם תלמידי כיתה ג'. 

התערוכה מחולקת לשני מרחבים, במרחב הראשון תערוכה של תושבי גדרה, בוגרי ביה"ס לאורך השנים, תמונות מחור וחוויות מהלימודים לאורך השנים בבית הספר. במרחב השני צילום של תלמידי בית הספר עם בני משפחותיהם, שכנים ומכרים שהם בוגרי בית הספר.

המבקרים שהוזמנו לפתיחה חגיגית של מרחב הלמידה המשתף את קהילת גדרה בחיבור לבוגרי בית ספר "פינס" לדורותיהם התרשמו מהצילומים ומהחיבור של תלמידי ביה"ס לבוגרים.

מנהלת ביה"ס, גלית אקריש מזמינה את כל קהילת גדרה ובוגרי ביה"ס  לבקר בתערוכה ולהתרשם מהצילומים. החיבור לשורשים והלמידה על העבר דרך בוגרי ביה"ס מרגשת את כולנו ומתחברת לייחודיות שלנו גאווה ישראלית, חיבור לקהילה. כדברי אמנון שמוש: "כאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים ועם כנפיים". חגיגות 100 שנה הינן הזדמנות ללמידה רלוונטית דרך ריאונות עם בוגרי ביה"ס, יצירת תוצר משותף ולמידה מתוך התמונות בתערוכה".

פתיחת התערוכה התקיימה בחגיגה של יום המורה בבית הספר כחלק מאמונה של חיבור לקהילה ולהורים.

מנהלת בית הספר גלית אקריש: " השנה בי"ס חוגג ק' מחזורים והציר המארגן אשר מלווה את הצילומים בתערוכה הינו אחדות הלבבות של בוגרי בית ספרינו. תודה לראש המועצה שכיבד אותנו בנוכחותו והגיע לפתיחת התערוכה. תודה לצוות החינוכי שלי, על שבכל בוקר הן אוספות את האורות והניסים של כל תלמיד/ה ומדליקות את האור בעיניהם של התלמידים. הצירוף וההכרה בכל האורות שלנו ב"פינס" מתקבץ לאור גדול ואיתן בזכות יחד משותף. תודה על חינוך מכל הלב במסירות ובמקצועיות. חג אורים שמח לכל קהילת גדרה."

ראש המועצה יואל גמליאל: " זכיתי לבקר בפתיחתה של תערוכת בית ספר פינס לרגל מחזור המאה- בית ספר שגם אני התחנכתי בו.  התמונות של המשפחות העניפות ושל המחזורים במהלך השנים הזכירו גם לי את הזמנים בהם אחיותיי, אחיי ואני התחנכנו שם וצברנו חוויות לחיים. אין ספק שציון מחזור המאה מסמל את שורשיה הייחודיים של גדרה ושל בית ספר פינס בפרט. תודה לצוות בית הספר ובראשו למנהלת גלית אקריש, להנהגת ההורים, להורים ולתלמידות והתלמידים היקרים ששיתפו אותנו במהלך התערוכה והיו שותפים לצילומים ולהפקת תערוכה מרגשת ז. בברכת חג אורים שמח לכל קהילת גדרה.”