מועצה מקומית גדרה

מובילים בגיוס נשים וגברים

04/12/2018
מובילים בגיוס נשים וגברים

גדרה בעשר המועצות המקומיות המובילות בארץ בגיוס נשים וגברים לצה"ל

תיכון דרכא רמון במקום השלישי ארצי עם 98.5% גיוס נשים

השבוע פורסמו נתוני הגיוס לצה"ל בהם גדרה במקום השמיני בארץ בקטגוריית מועצות מקומיות גדולות עם 90.2% גיוס של גברים ו- 82.3% גיוס של נשים. בתוך כך, פורסמו בתי הספר המובילים בארץ בהן תיכון דרכא ע"ש אילן ואסף רמון מוביל במקום השלישי עם 98.5% גיוס של נשים.

בגדרה תכנית יישובית בנושא ההכנה לצה"ל אשר מהווה חלק חשוב והמשכי לחינוך היישובי מהגיל הרך ועד לבגרות. התכניות המופעלות בבתי הספר התיכוניים בגדרה מבוצעות ע"י גורמים שונים מתוך בתי הספר ומחוצה להם, כאשר הגורמים העיקריים הנכללים בתכניות הם גורמים צבאיים, משרד החינוך, גורמים ציבוריים, פרטיים ובראשם עומדת המועצה המקומית גדרה שמינתה מנהלת לתחום הכנה לצה"ל, כאשר לכל בית ספר יש רכזת הכנה לצה"ל שעובדת בשת"פ עם מנהלת הכנה יישובית לצה"ל.

הכנת כלל בני הנוער לצה"ל בגדרה הינה רבת משמעות והתוצאות ניכרות בהתאם לפי אחוז המתגייסים בקרב בני הנוער, אשר מובילים בארץ בקטגוריית גיוס מועצות מקומיות גדולות, גברים ונשים. תכניות ההכנה מתחלקות לפי גילים ועוסקות במספר תחומים: הכרות עם חילות צהל ובסיסיו, נושאים ערכיים הקשורים בשרות הצבאי, בעיות הכרוכות בהסתגלות לשרות ובחשיבות הכושר הגופני . מטרת כל התכניות הנה טיפוח תחושת הקשר למדינת ישראל ושמירה על ביטחון המדינה והעם.

התכניות כוללות: גדנ"ע, סיור בלשכת גיוס, יום חיילות יישובי, סדנאות וסימולציות להכנה לקראת מבחני צו 1, הכנת הבנות ליום המאה, הכנת ההורים בסדרה של הרצאות בתוך בית ספר ע"י נציגים מצה"ל שמאפשרים להורים לשאול שאלות.

בנוסף, ישנם בתי ספר בגדרה שמקיימים צו גיוס משותף, נוסעים יחד כקבוצה ומאחדים את הצו גיוס לכולם כשהמועצה כמובן מלווה את הפרויקט. כמו כן, במהלך השנה יוצאים התלמידים לצפות בהצגות בנושא צה"ל, מנהלים שיחות אישיות עם מפקדים בכירים, וכן מתקיימת בגדרה קבוצת "אחרי" הדואגות לבניית כושר גופני לבני הנוער ומכינה אותם לצבא. 

גלית דניאל, מנהלת הכנה לצה"ל רשותית: "מרגש מאוד לראות את אחוזי הגיוס המרשימים של בנותינו ובנינו. בגדרה בני נוער איכותיים ומובילים הממלאים את ליבנו גאווה. אני מאחלת להם הצלחה בשירות הצבאי, תעשו חיל"

מנהלת אגף החינוך ענת קוך: "גדרה מושבה מקדמת חינוך וכחלק מכך דואגת לכל ילדה וילד החל מהגיל הרך. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל גורמי החינוך ומלווים את ילדינו גם בבגרותם לקראת גיוסם לצה"ל. אני גאה במערכת החינוכית בגדרה, בצוותים החינוכיים, ובבני הנוער הערכיים. יישר כח ובהצלחה בהמשך דרככם"

ראש המועצה יואל גמליאל: "זוהי גאווה גדולה לראות את נתוני הגיוס לצה"ל בגדרה המשקפים את הנוער האיכותי שיש לנו במושבה. אנו רואים בהכנה לצה"ל חלק בלתי נפרד מהרצף החינוכי בגדרה, החל מהגיל הרך ופועלים רבות בנושא. אני מודה לכל השותפים לחינוך המצויין בגדרה, יחד נמשיך להוביל מערכת חינוך ערכית ואיכותית למען עתיד ילדינו. אני מאחל הצלחה רבה לחיילינו והעיקר שישמרו על עצמם ויחזרו בשלום"