מועצה מקומית גדרה

פרויקט "תן כבוד"

15/11/2018
פרויקט "תן כבוד"

פרויקט "תן כבוד" יוצא לדרך בגדרה

מתנדבים המעוניינים לקחת חלק מוזמנים להגיש מועמדות במחלקה לשירותים חברתיים

לאחרונה החל לפעול פרויקט "תן כבוד" גם בגדרה, זאת ביוזמת המחלקה לשירותים חברתיים בגדרה באמצעות היחידה להתנדבות ותחום הטיפול באזרח הוותיק, אשר חברה למר ניר בזק, ראש צוות איחוד הצלה גדרה ולגב' ירדנה דורה לבנון, מנהלת פרויקט "תן כבוד" מסניף איחוד הצלה  רחובות והסביבה.

 

פרויקט "תן כבוד" הוא מיזם של איחוד הצלה וקרן ישראלייף המופעל ע"י מתנדבים המקבלים הכשרה רפואית. מתנדבים אלו מבקרים בבתי האזרחים הוותיקים ובודקים להם מדדים רפואיים בסיסיים. מדדים אלו מועברים למאגר נתונים ונמצאים תחת מעקב, במידה והמתנדב מזהה שינוי במדדים או/ו ירידה קוגניטיבית - הוא מתריע על כך למלווה של הפרויקט והרווחה על מנת להחליט כיצד לפעול לטובת הקשיש ולקבלת טיפול עוד בטרם עת -במידת הצורך דואגים במקביל להפנות את הקשיש להמשך טיפול במרפאה.

רבים מהאזרחים הוותיקים בפרויקט הינם ניצולי שואה, עריריים ובודדים ללא כל מקורות תמיכה. המפגש הקבוע בין המתנדב והאזרח הוותיק לעיתים מסייע ליצירת קשרים משמעותיים המעניקים לשני הצדדים תחושה של משפחה.

לפני כחודש חברה המחלקה לשירותים חברתיים לפרויקט "תן כבוד-איחוד הצלה" במטרה לבחון הפעלת הפרויקט גם בגדרה. בשלב זה מתחילים באיתור מתנדבים המביעים רצון לקחת חלק בפרויקט ואשר בעתיד יעברו הכשרה רפואית מתאימה.

מהמחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית גדרה נמסר: "אנו שמחים כי נפלה בחלקנו הזדמנות מבורכת זו  וקוראים לכל מי שמעוניין להתנדב ולקחת חלק בפרויקט לפנות למחלקה אלינו ולהגיש את מועמדותו".