מועצה מקומית גדרה

שריונרים ליום אחד

09/11/2018
שריונרים ליום אחד

שריונרים ליום אחד: 

תלמידי תיכון דרכא 'רמון' השתתפו בפעילות הגדנ״ע של חטיבה 7 בחיל השריון

בשבוע הקודם התקיימה בשנית פעילות גדנ״ע של חטיבה 7 בשיתוף עם תיכון דרכא רמון בגדרה. הפעילות נועדה לחשוף את הנערים והנערות לשירות בחיל השריון ובחטיבה 7 בפרט, ולאפשר להם לחוות את אווירת החיל.

ביום שלישי הגיעו לבא״פ אליקים כ-160 בני נוער מבית הספר רמון שבגדרה. התלמידים התנהלו כחיילים למשך מספר ימים- הם לבשו מדים, למדו על המקצועות והתפקידים בטנק ונפגשו עם לוחמים בני גילם. בגדנ״ע פיקדו על התלמידים קצינים ולוחמים מכלל הגדודים בחטיבה 7, אשר נרתמו כדי לעודד את המוטיבציה לגיוס לחיל השריון. 

״חיל השריון הוא חיל מרכזי בין חילות היבשה והשירות בו הוא משמעותי במיוחד״, מדגיש סג"ם נטע מאיר, מפקד מחלקה בגדוד 82, ״חשוב לי לחזק אצל התלמידים את ההיכרות עם החיל ולהמחיש להם קצת מהאווירה הייחודית ומאחוות השריונרים. אני יודע שהתלמידים של היום הם הדור הבא של הלוחמים״.

ראש המועצה יואל גמליאל ציין את חשיבות השתתפות בני הנוער בגדנע והכנתם לצה"ל " הכנת כלל בני הנוער לצה"ל בגדרה הינה רבת משמעות והתוצאות ניכרות בהתאם לפי אחוז המתגייסים בקרב בני הנוער, אשר גבוה מהממוצע הארצי. ההכנה כוללת גדנ"ע, סיור בלשכת גיוס, יום חיילות יישובי, סדנאות וסימולציות להכנה לקראת מבחני צו 1, הכנת הבנות ליום המאה, הכנת ההורים בסדרה של הרצאות בתוך בית ספר ע"י נציגים מצה"ל, הצגות, שיחות אישיות עם מפקדים בכירים, קבוצות "אחרי" הדואגות לבניית כושר גופני לבני הנוער ומכינות אותם לצבא ועוד. תודה למנהלת הכנה לצה"ל הרשותית, גלית דניאל, לשיתוף הפעולה המלא מצה"ל, למחלקת הנוער, למנהלות ולצוותי החינוך, לאגודה למען החייל וכמובן, לנוער המצויין של גדרה שמביא גאווה גדולה ליישוב"