מועצה מקומית גדרה

חוג הסיירות של קק"ל בגדרה

18/10/2018
חוג הסיירות של קק"ל בגדרה

חוג הסיירות של קק"ל בגדרה

פעילויות מגוונות העוסקות בתחומי הטבע וידיעת הארץ המפתחות ערכי עצמאות, יוזמה, מנהיגות ומעורבות בקרב החניכים

ילדי גדרה מוזמנים ליהנות ולהירשם לחוג הסיירות החדש של קק"ל.

חוגי הסיירות של קק''ל ע''ש אורי מימון הינם ארגון נוער המחנך דרך טיילות, שטח, קבוצה ודוגמא אישית לערכי אהבת האדם, הטבע והארץ. הפעילות מכוונת לפיתוח עצמאות, יוזמה, מנהיגות, אחריות, רעות, מעורבות ואכפתיות.

חוגי הסיירות פעילים למעלה מ-40 שנה ומגיעים מהתובנה שהשהות בשטח והיכרות אמיתית עם הארץ דרך הרגלים, לצד התמודדות עם אתגרים ושותפות קבוצתית, וכל זאת בהובלה של מדריכים בעלי שיעור קומה, מצמיחה ילדים שמחים, בטוחים בעצמם ומודעים לסביבתם ולחברה. 

הפעילות בחוגי הסיירות מתחילה בכיתה ה' ונמשכת עד י"ב. כל קבוצה מונה כ-15 ילדים וזוכה לקשר אינטימי ורציף עם מדריך קבוע. הקבוצה עוברת פעילויות מגוונות העוסקות בתחומי הטבע וידיעת הארץ (ארכיאולוגיה, בוטניקה, זואולוגיה, גיאולוגיה, הישרדות, ניווטים וכו') וכמובן גם בנוף האנושי של הארץ (ציונות, הכרת דתות ועדות בארץ, התנדבויות וכו'). 

מתכונת הפעילות

הקבוצה תיפגש לפעילות רציפה במשך השנה בכל יום חמישי בשעה 16:30-18:30, בסביבת המגורים הקרובה. מיקום ישלח לפני הפעולה.עוד במהלך השנה מתוכננים שישה טיולי סופ"ש, רובם עם לינת שטח. בסוכות, חנוכה, פסח וחופשת הקיץ יתקיימו טיולים של 2-4 ימים או יותר, לפי גיל החניכים ויכולותיהם.

לקראת הטיולים או במהלכם, הקבוצה קונה לעצמה את האוכל יחד עם המדריך. בטיול הילדים מבשלים יחד על המדורה, לנים בשקי שינה, קמים עם שחר ויוצאים לטיול מלא חוויות והרפתקאות. 

ההגעה לפעילויות השבועיות בסביבה הקרובה ע"י ההורים. לטיולים מרוחקים תהיה הסעה שתעבור בצמתים מרכזיים.

פעילות חוגי הסיירות מתקיימת בהתאם לנהלי בטיחות ותודעת זהירות עמוקה. מדריכי החוגים מוסמכים גם כמגישי עזרה ראשונה.

לפרטים נוספים והרשמה לשנת הפעילות תשע"ט 2018-2019: 

דרך משרד חוגי הסיירות שורק
 08-9491957 \ 08-9450797