מועצה מקומית גדרה

פרק חדש בספריית גדרה

26/07/2018
פרק חדש בספריית גדרה
הספרייה לכולם:
פותחים פרק חדש בספריית גדרה

הספרייה הציבורית בגדרה מזמינה את כל תושבי גדרה להצטרף וליהנות מהחוויה.  בספריה שהוקמה בשנת 1973 מתעדכנים כל הזמן ועושים מאמצים נרחבים לקלוע לטעמו של קהל הקוראים שמשתנה עם השנים. לפיכך, מקפידים לשדרג את האוסף כדי שיישאר עדכני ואיכותי. כמו כן, פועלים להגדלת אוסף הספרים הקוליים (ספרי שמע), הכנסת אפליקציית ISMARTLIB לשירות מינויי הספריה, שילוב סדנאות העשרה לילדים ונוער כמו סדנאות אוריגמי, קומיקס, פעולות לעידוד הקריאה בקרב תלמידי בתי הספר, בניית משחקיה של משחקי חשיבה ואתגר בהפעלת תלמידי מחויבות אישית ועוד.

הספריה מתוקצבת על ידי משרד התרבות ובשיתוף עם המועצה המקומית. אוסף הספריה מונה כיום כ-61,000 פריטים. האוסף בנוי כך שהוא נותן מענה למגוון גילאים וקהלים ובשפות עברית, אנגלית, צרפתית ומעט רוסית. הספריה רוכשת את מיטב הספרים שיוצאים מידי שנה. כמו כן, בספריה אוסף של ספרי שמע המונה כ-150 ספרי שמע. בנוסף המנויים יכולים להתחבר ליישומון/ אפליקציית ICAST ולקבל קופון האזנה לספר וכן, ליישומון /אפליקציית "עברית" וליהנות מקריאת ספר דיגיטלי. 

בשנה האחרונה מתאפשר למנויי הספריה להתחבר ליישומון/ אפליקציית ISMARTLIB המאפשר חיפוש פריטים בקטלוג הספריה, אפשרות לראות השאלות בכרטיס המנוי וכן, הזמנת ספרים באופן עצמאי. הספריה משתדלת להציע כל העת מגוון של אפשרויות זמינות ופשוטות כדי לאפשר לקוראים ליהנות מקריאה באשר היא. הקטלוג המקוון של הספריה זמין ברשת.

בנוסף, מתקיימות שלל פעילויות להורים וילדים: הספריה ממשיכה את מסורת תאטרון סיפור המתקיים מידי יום ד' בספריה. כמו כן, מידי יום ה' בין השעות 16:00-19:00 מתקיימת משחקית "נכנסים לקופסא"- מבחר גדול של  משחקי קופסא המתאימים למגוון גילאים- בילוי מהנה לכל המשפחה.

במהלך השנה שולבו גם סדנאות לגילאי 7 מעלה מתוך רצון לקרב ילדים גדולים יותר לספריה

יוזמה חדשה נוספת היא הצגת תערוכות אמנות אשר הבאים לספריה נחשפים כבר בכניסה למבנה לגלריה קטנה הכוללת תערוכות אומנות. דוד נאמן יוזם ומטפל באהבה בהקמת התערוכות. 

עוד חידוש שהוכנס בשנה האחרונה הוא גיבוש קהילת מד"ב ופנטזיה המתכנסת כל חמישה שבועות. הקהילה קמה ביוזמתה של שרון דפנר, תושבת גדרה. מטרת הקהילה היא לקבץ סביבה תושבים מגדרה אשר אוהבים מאוד לקרוא מהז'אנרים של מד"ב ופנטזיה. כל מפגש מועבר ע"י מישהו מהקהילה. המפגשים מעניינים מאוד ופותחים דיון לנושאים מרתקים.

זאת ועוד, הספריה משתפת פעולה עם מוסדות החינוך במושבה לפרוייקטים שונים: כך למשל, הספריה אירחה השנה כמעט את כל כיתות ביה"ס "אוהל שלום" לפעילויות שונות ומגוונות סביב עידוד הקריאה ושבעים שנה למדינה. זאת, בנוסף להיותה הבית החם לפרויקט "קריאה בהנאה"- פרויקט בו מתנדבות מגיעות לבתי הספר היסודיים בגדרה ומקריאות ספרים להנאת תלמידי כיתות א'-ב'. לאורך כל השנה המתנדבות שואלות ספרים מהספריה ומקיימות מפגשי העשרה בספריה. כמו כן, לאורך כל השנה פועלים בספריה תלמידי מחויבות אישית אשר צוברים שעות התנדבות בספריה. במסגרת זו הצליחו השנה 2 תלמידים להקים ולהפעיל חדר בריחה בנושא שבעים שנה למדינה. כמו כן המשחקייה ביום ה' מופעלת ע"י תלמידים. מהספריה ציינו כי התלמידים המתנדבים מסייעים  רבות במתן מענה לקהל וכן ביצירת פעילויות לקהל המבקרים.

מעבר לכך, בספריה מתקיימות מגוון הרצאות בנושאים שונים, ביקורים של סופרים ועוד.

בחודשים האחרונים הספרייה הציבורית התחדשה ועברה שינויים לרווחת תושבי המושבה: בוצעו הסדרי הנגשה לנוחות הקהל ובתיאום עם רכז הנגישות בישוב, אמיר פישמן. ההנגשה כללה ארגון מחדש של כונניות הספרים בהתאמה לדרישות החוק כדי להקל על מעבר עגלות.

באוסף הספרייה יש כ-150 ספרי שמע לילדים, נוער ומבוגרים של חברת ICAST. כמו כן, ניתן לקבל קופונים להאזנה (קופון של 20 שעות למשך חודש) דרך אפליקציית ICAST וכן ניתן לקבל קופונים להשאלת ספרים דיגיטליים באמצעות האפליקציה.

בנוסף, בספרייה קיימת עמדת חיפוש נגישה, ניתן לחפש בטאבלט פריטים בקטלוג המקוון של הספרייה, וכמובן ניתן לקבל עזרה מצוות הספרניות בחיפוש הפריט.

כמו כן קיימים בספריה המכשירים הבאים:
•      לולאת השראה בעמדת ספרניות
•      מערכת לולאת השראה היקפית 
•      זכוכית מגדלת אלקטרונית
•      מערכת הכוונה קולית (בכניסה לספריה)
•      תוכנת MAGIC – תוכנת הגדלה ודיבור ממוקמת בעמדת מחשב לקהל
•      מצלמה במעגל סגור טופז- מאפשרת הגדלה של טקסטים
•      אוזניות איכותיות 
•      מקלדת עם מקשים גדולים וצבעוניים.

מהמועצה המקומית גדרה נמסר כי הספריה הציבורית פועלת בשיתוף פעולה מתמיד עם אגף החינוך, עם המועצה ועם הקהילה והתוצרים נראים בשטח "תודה למנהלת הספריה, ליאת חתוכה, המקדמת יוזמות ומשלבת פעילויות מגוונות כל הגילאים ועושה זאת בהצלחה רבה. תודה לצוות הספריה שפועל בשיתוף פעולה ובמסירות לאורך כל הדרך"

מנהלת הספריה, ליאת חתוכה, הוסיפה וציינה כי הספריה פתוחה לשת"פ עם הקהילה וכי כל יוזמה ורעיון יתקבלו במאור פנים. 
קטלוג הספריה מקוון וזמין אונליין לכל המעוניין 



לספריה דף פייסבוק- מוזמנים להצטרף https://www.facebook.com/gedera.lib/