מועצה מקומית גדרה

חופשה בטוחה בגדרה:

09/07/2018
חופשה בטוחה בגדרה:

חופשה בטוחה בגדרה:

סיירת הורים גדרה נמצאת בשביל הנוער גם הקיץ 

"מטרתנו העיקרית היא למנוע מצבי סיכון של הילדים שלנו, להיות המבוגר בשטח שמקבל את ההחלטה במקרה של סכנה", טוענים מתנדבי הסיירת

סיירת ההורים בגדרה חותמת 10 שנות פעילות רצופות במושבה ובגאווה גדולה ניתן לומר שפעילותה הייתה, ועדיין חלק חשוב מהנוף של ימי שישי בלילה בגדרה. מתנדבי הסיירת מתחילים את סיור ליל שישי ב 23:00 ומסתובבים בגנים ובמוקדי בהם בני הנוער מתאספים, שואלים לשלומם, בודקים מה המצב בקבוצה ומושיטים יד לעזרה במידת הצורך.

"מטרתנו העיקרית היא למנוע מצבי סיכון של הילדים שלנו, להיות המבוגר בשטח שמקבל את ההחלטה במקרה של סכנה", כך מציינים מתנדבי הסיירת אשר במילה טובה וחיוך, או אולי בכוס תה חם בלילות החורף הקרים ושלוקים מרעננים, בימי הקיץ הלחים, מצליחים לייצר שיח עם בני הנוער ועל הדרך לקיים הסברה על מניעת שתייה ושימוש בסמים.

כבכל שנה, עם הגעתו של החופש הגדול, יותר ויותר נערים ונערות מבלים את זמנם מחוץ לבית ופעילותה של הסיירת ובהתאם, הופכת להיות אינטנסיבית יותר. לשם כך, במשך כל השנה מתכוננים לקיץ בגיוס מתנדבים חדשים, ביצוע הכשרות למתנדבים וראשי צוותים וגם חושבים איך לייצר מצב בו יהיה קל יותר לייצר את הקשר הראשוני עם הנערים והנערות.

כמו כן, המועצה המקומית גדרה ומחלקת מניעה והסברה במועצה, משקיעים משאבים רבים בכל נושא הביטחון של בני הנוער ולקראת מוכנות הסיירת לקיץ, נשלח רכז הסיירת, נאור קורקוס, לכנס הכשרות בן יומיים במשרד לביטחון פנים בו התבצעה למידת עמיתים על סיירות ההורים האחרות בארץ ופעילותן בחדשי הקיץ.

לדברי נאור, רכז סיירת ההורים, "אין ספק שלולא הסיירת היו מצבים שיכלו להיגמר רע ואפילו במוות, ועל כך אני מוקיר כל מתנדב שתורם מזמנו הפרטי בשעות לא קלות" ואכן אנו יכולים להיות רגועים יותר כשסיירת ההורים בשטח.

מהמועצה המקומית גדרה נמסר: "אנו מודים לפעילות של מתנדבי סיירת ההורים במושבה אשר דואגים, לאורך כל השנה, לבני הנוער בגדרה. תודה למנהלת מחלקת תכניות מניעה, גלית דניאל, לצוות המחלקה ולרכז הסייר, נאור"

להצטרפות לסיירת הורים 054-5214905