מועצה מקומית גדרה

ליגה משלהן

28/05/2018
ליגה משלהן

ליגה משלהן – אמהות אלופות בגדרה

7 עונות, 80 אמהות, 8 קבוצות

ליגת האמהות בכדורשת – מאמאנט ע"ש שיר כהן ז"ל לקראת ערב הגמר ב-9.6.18 וכולם מוזמנים להגיע ולעודד!

מאמאנט, ליגת האמהות בכדורשת אשר סיסמתה "כל אמא יכולה", פעילה במושבה גדרה כבר שבע עונות. 

ליגת מאמאנט מהווה את פרויקט האימהות הספורטיבי- חברתי-קהילתי הגדול בישראל והיא מונה אלפי נשים בכל רחבי הארץ. הליגה הוקמה בשנת 2005, על ידי הגברת עפרה אברמוביץ אשר שמה לה למטרה להנחיל את תרבות הספורט בקרב אימהות ודרכן להשפיע על הילדים ועל המשפחות. קבוצות מאמאנט משלבות פעילות ספורטיבית וכושר גופני, דוגמא אישית, חינוך לספורט, היכרות, מפגש חברתי וגאוות יחידה. 

המאמאנט מוכר כספורט עממי, אין הגבלת גיל למשתתפות והוא פתוח לכולן –אימהות בכלל הגילאים, נשים שאינן אימהות מעל גיל 30 וגם  סבתות מוזמנות. כל אמא משחקת בקבוצה בהתאם לשיוך הבית ספרי של הילד שלה. השנה משחקות בליגה בגדרה , ע"ש שיר כהן למעלה מ 80 אימהות בשמונה קבוצות מבתי הספר בישוב: רעות, פינס, גוונים, הבילויים, אוהל שלום וקבוצה מעורבת של התיכונים. מספר האימהות ומספר הקבוצות גדל משנה לשנה. האימונים מתקיימים אחת לשבוע וכוללים משחקי ליגה בין קבוצות בתי הספר באופן מקצועי ומכובד.

המאמאנט הוא ארגון קהילתי ופעיל גם מעבר לרשת, ופועל בהתנדבות מלאה של שחקניות הליגה, תחת שרביטן של קפטניות הקבוצות, יו"ר הליגה ומנהלת מחלקת הספורט במרכז אופק.

ליגת מאמאנט חרטה על נס דגלה את נושא המעורבות בקהילה והיא מעניקה מקום מרכזי וחשוב לממדי הקהילתיות, המעורבות החברתית, האחריות והדוגמא אישית. כמו כן, מקרבת הליגה בין קבוצות שונות באוכלוסייה: חילוניים, דתיים, יהודים, דרוזים, בדווים וערבים. שחקניות מאמאנט וקבוצותיהן מבצעות פרויקטים רבים בתחום המעורבות בקהילה הן בקהילה המקומית והן בקהילה הארצית.

אחת לשנה בחודש אוקטובר, מתקיים ארוע ארצי גדול  במטרה לעורר את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, שחקניות מכל הארץ נפגשות לבושות בוורוד ומזכירות אחת לשנייה ללכת ולהיבדק תחת הסיסמא "משחקות על המגרש ולא עם החיים". כמו כן השחקניות נוטלות חלק בפרוייקטים נוספים במהלך השנה, כגון אריזת משלוחי מנות בפורים לטובת ילדי המועדוניות ביישוב, מאיישות את עמדת חלוקת המים בצעדה לזכרו של ערן אלמוג ועוד.

בשבוע הבא תציין הליגה סיום עונה שביעית באירוע גמר חגיגי שיערך במוצאי שבת, 9/6 באולם שוש ברחוב כצנלסון החל מהשעה 21:00  תוכנית עשירה ומגוונת שבשיאה משחק הגמר שבסופו תוכתר אלופת מאמאנט גדרה לעונה 2017/18.

על התואר תתמודדנה הקבוצות: "גוונים שיר" מול  "פינס", אלופת גדרה בשנתיים האחרונות.

משחקי דירוג מקומות 3-4 יערך בין הקבוצות: "רעות" ו"גוונים".

ליגת האמהות מזמינה את תושבי גדרה בכלל ואת האמהות בפרט, הזדמנות מצויינת להתרשם ואולי גם להרשם לעונה הבאה, תבואו!