מועצה מקומית גדרה

פיתוח טכנולוגי חדש

10/05/2018
פיתוח טכנולוגי חדש
המועצה המקומית גדרה מאמצת פיתוח טכנולוגי חדש לרווחת התושבים: 

דיווח למוקד 106 ולמוקדי חירום  בשידור וידאו חי

המועצה המקומית גדרה אימצה פיתוח טכנולוגי חדש, שיאפשר דיווח למוקד 106 וקריאה למוקדי חירום באמצעות שידור חי בווידאו. בימים אלה הסתיים תהליך הטמעה של המערכת שפיתחה חברת קרבין (Crbine), שתספק למוקד דיווח וידאו על מיקומו של המדווח. בכך, יוכל המוקד להעניק פתרון מהיר ומדויק לקריאה. יתרון נוסף של המערכת הוא ביכולתה לאפשר תקשורת ודיווח גם במקומות שבהם הקליטה חלשה ובתוך מבנים סגורים.

השירות זמין בימים ראשון עד חמישי החל משעה 8:00 ועד חצות, בימי שישי החל משעה 8:00 ועד 15:00 ומצאת השבת עד חצות.

המערכת פועלת באמצעות אפליקציית  c-Now (לשעבר ריפורטי), שמאפשרת בלחיצת כפתור להודיע בשידור וידאו על אירוע או מפגע, שדורש טיפול מידי. במידה והמדווח לא יכול לדבר, קיימת אפשרות להתכתב בצ'אט עם המוקדן.

האפליקציה תאפשר לתושבים לדווח ישירות על אירועי חירום למוקדי החירום והביטחון, שהטמיעו את המערכת- מוקדי מד"א בפריסה ארצית, אשר עובדים עם המערכות של Carbyne  כשנתיים, באמצעות שידור וידאו בזמן אמת, ומשטרת ישראל, כיבוי והצלה - באמצעות שיחה קולית רגילה. 

בחלק מהמערכות מתאפשרת רק שיחה קולית, אולם המערכת מאפשרת לדווח גם באמצעות אביזרי אופנה חכמים כמו צמידים חכמים - שבהם יש כפתור קריאה לעזרה. להערכת החברה בחודשים הקרובים יטמיעו משטרת ישראל ושירותי כבאות והצלה את המערכת הטכנולוגית המהפכנית במוקדי החירום שלהן, מה שיאפשר לכל תושבי ישראל לדווח על אירועי חירום בדרך קלה, ולקבל מענה מהיר ומדויק.  

אמיר אליחי, מייסד ומנכ"ל Carbyne: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם מועצת גדרה. שת"פ זה יאפשר לתושבים לקבל רשת הגנה אישית, משפחתית, קהילתית וארצית, תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות וחדשניות, שמייצרות תשתית לדיווחים בזמן אמת".