מועצה מקומית גדרה

חוקרים צעירים ברימונים

26/04/2018
חוקרים צעירים  ברימונים
חוקרים צעירים  ברימונים

בית ספר "רימונים" השתתף ביריד חקר מחוזי


בית ספר רימונים בניהולה של אילנה מידני השתתף השבוע ביריד חקר מחוזי, שנערך אחת לשנה בחסות מחוז מרכז של משרד החינוך, האגף למדעים. השנה ייצגו את בית הספר התלמידות דנה טננברג והילה הלל שהמציאו את "המגב החסכן". 

המגב מיועד לשטיפת רצפות, ומחובר לו בקבוק, שמכיל את נוזל הניקוי. בעזרת טפטפת, שמחוברת מהבקבוק עד למגב יש אפשרות להעביר מים בצורה מבוקרת. יתרונות המגב:  חוסך במים ואת הצורך בסחיבה של דליים כבדים.

אלה ודנה מספרות על האתגרים המרכזיים במהלך יצירת ה"מגב החסכן". היה צורך לאתר אמצעי, שיאפשר  לסגור ולפתוח את זרימת המים. הפתרון שנמצא הוא  הצמדת ברז קטן על הצינור, שבאמצעותו פותחים וסוגרים את המים. האתגר הנוסף היה לוודא  את נוחות המגב, כלומר, שלא כבד ויחד עם זאת יעיל.

לדברי רכזת המדעים, גילה גרוס קורנט, עולה שהתלמידים עברו למידה ייחודית ושונה, ואף הגיעו לתוצאות יצירתיות ומעניינות. אחת התלמידות המציאה מכנסיים שניתן להחליף בהם קישוטים. המצאה נוספת מעניינת הייתה "בקפחית" פחית עם אפשרות לסגירה של בקבוק ועוד.  "אנחנו רואים בתלמידים את דור ההמשך של הממציאים, ומקווים שנטענו בהם את זרעי הסקרנות והיצירה. אני בטוחה שעוד נשמע עליהם בהמשך", אמרה גרוס קורנט.

בבית הספר מתקיים תהליך חקר בכל השכבות בזיקה לשכבת הגיל ולחומר הלימוד, שכבת ו עסקה השנה בהמצאות טכנולוגיות. לאחר שהתלמידים נחשפו באופן מעמיק לתהליך יצירת מוצר נתבקשו כל תלמידי השכבה להמציא מוצר או לשפר מוצר קיים.

בית הספר משתתף באופן קבוע ביריד החקר המחוזי, שבו מוצגות עבודות תלמידים  מתחום המדע ומתחום הטכנולוגיה.