מועצה מקומית גדרה

מוזיאון הבילויים נחנך מחדש:

28/03/2018
מוזיאון הבילויים נחנך מחדש:
מוזיאון הבילויים ותולדות גדרה נחנך מחדש:
"גדרה תהפוך לאזור תיירות מבוקש"

קשה היה שלא לחוש בהתרגשות הגדולה בעת חנוכתו המחודשת של המוזיאון, שהותאם לדור הצעיר והוותיק, מכיל אולם תצוגה משודרג ומשחקי אייפד לצד חפצים היסטוריים של התנועה שהקימה את המושבה. שר המורשת זאב אלקין כיבד בנוכחותו והפגין ידע נרחב בהיסטוריה. 

מוזיאון גדרה והבילויים נחנך מחדש אחרי שדרוג נרחב במיליוני שקלים, שהכניסו אותו אל המאה ה-21.

כבר בכניסה למוזיאון ניתן לחוש בהבדל. קירותיו מעוטרים בהיסטוריה של תנועת הבילויים, אולם התצוגה שודרג באמצעות אייפדים המאפשרים לשחק ברגעים היסטוריים וגם ללמוד. על הבימה ניצבת דמותו של משה מינץ, מיצגים אור קוליים, חפצים ישנים המלמדים על ההיסטוריה ותמונותיהם של חברי הבילויים שעלו ארצה והקימו את המושבה.

בקרב הקהל הרב שהגיע ניתן היה להביא בהרבה ותיקים, שבאו להתרשם מהמוזיאון המחודש ששינה את פניו. לצדם, צעירים וילדים שהתחברו למקום דווקא מהצד הטכנולוגי שלו. ביניהם, הסתובב שחקן מחופש למינץ, כולל המבטא. הטקס כולו הדגיש את הקהילה החזקה של גדרה, שהתקבצה לה מכל קצוות תבל, והתאחדה במושבה הפורחת והמתקדמת.

איציק סבן, תושב גדרה וחבר הנהלת המוזיאון נשא דברים וכך גם תושבת גדרה מוותיקי המושבה, יהודית יחזקאלי שריגשו את הקהל בדבריהם.

השר אלקין גם הוא היה נרגש מהמעמד. במשך דקות ארוכות הוא שטח את ההיסטוריה של הבילויים וניכר היה שהוא מבין היטב את משמעות המוזיאון.

מרגע פתיחתו המוזיאון מציע מגוון פעילויות – בחול המועד פסח, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00-13:00 המוזיאון מציע "יציאת מצרים מזוית ביל"ויית", הכניסה ליחידים היא חופשית. קבוצות בהדרכה בתיאום מראש. פרטים ומידע בטלפון 08-8593316