מועצה מקומית גדרה

מסיבת סידור ב"קשת"

22/03/2018
מסיבת סידור ב"קשת"
תלמידי כיתות א' בביה"ס משלב קשת קיבלו את הסידור בטקס יהודי ישראלי ב"תל קטרה" שבגדרה

השילוב בין דתיים וחילוניים בבית הספר בגדרה, הוביל לטקס מרשים ומרגש שבו כל תלמיד קיבל סידור

תלמידי כיתות א' בביה"ס משלב קשת-גדרה, שבו לומדים יחד חילונים ודתיים, קיבלו השבוע את סידור התפילה במעמד מרגש בשעת בוקר מוקדמת ב"תל קטרה" שבגדרה. זו הפעם הראשונה בה מתקיים טקס כזה בבית הספר מעורב דתי-חילוני. ליאת כהנא-פריד, רכזת יהדות בביה"ס: "קבלת הסידור הייתה מעמד מרגש, כאשר הילדים עמדו מתחת לטליתות וכולנו בירכנו אותם בברכת הכוהנים. כל תלמיד קיבל סידור, המקושט בכריכתו על-ידי הוריו ובתוכו הפתעה – מכתב אשר כתבו לו הוריו".

לדברי כהנא פריד, מסיבת הסידור היוותה שיא של תהליך למידה, התבוננות ועשייה. בכיתות נחשפו התלמידים לסידור ולתפילה, ולמדו את ברכת השחר. התלמידים חוו למידה רחבה, שהתפרסה על-פני מספר מקצועות: מחול ותנועה, מוזיקה ואומנות, בהן התפילה באה לידיד ביטוי. בתהליך הזה, מספרת כהנא-לוי, נטלו חלק גם ההורים, כאשר השתתפו בערב לימוד ייעודי להם בהנחיית 'צו פיוס', שמלווים את ביה"ס פדגוגית זו השנה השלישית.

לדברי מנהל בית הספר יהושפט הלוי, קיום מסיבת הסידור בחינוך המשותף היא אתגר, שכן עבור חלק מההורים והתלמידים היא דבר משמעותי, ועבור אחרים אינה מוכרת. בדרך כלל היא נחגגת בבתי ספר ממלכתיים דתיים בלבד, ואילו בקשת בחרו, שכולם יקבלו את הסידור מתוך ראייה, שהוא לא שייך רק לדתיים. אמנם קבוצת הדתיים מתפללת בו ברמה היומיומית, אך בהזדמנויות שונות, במהלך השנה, גם החילונים מגיעים אליו. לדברי הלוי, וועדי הכיתות והורים רבים משתי הקבוצות התגייסו לטובת הטקס, והיו מעורבים בשלב התכנון, הארגון והביצוע.