מועצה מקומית גדרה

מצוינות בדרכא בגין

27/02/2018
מצוינות בדרכא בגין
הדרך למצוינות עוברת בדרכא בגין בגדרה

חברי מינהלת החינוך היישובית ביקרו בתיכון והתרשמו ממגמות ההייטק, התיאטרון והיצירה. ברקע ניתן היה לראות את השיפוץ היסודי שעבר בית הספר.  

מינהלת החינוך היישובית, ביקרה בשבוע החולף בדרכא בגין, שמשמש כתיכון הייטק טכנולוגי מדגים ארצי. התלמידים הציגו בפני חברי המינהלת את העשייה הרבה ואת התוכניות השונות והחדשניות הפועלות בתיכון. 

בתחילת הסיור הציגו תלמידי מגמת העיצוב תערוכת יצירות שנעשו באמצעות תוכנת העיצוב אילוסטרייטור, שכללה מיצגים מרשימים של תלמידי המגמה. לאחר מכן, הציגו תלמידי קבוצת מובילי החברותא - קבוצת מנהיגות שהבסיס שלה הוא הערכים היהודיים. קבוצה זו מפתחת את יכולות הדיאלוג, את יכולות ההקשבה לאחר, יכולות ניהול הדיון ועוד. הקבוצה כוללת נציגים מכל השכבות. 

בהמשך נחשפו המבקרים לקבוצת התאטרון בכיתה ז', שהציגו תרגיל מהפנט ומעניין, כחלק מהאמנויות והחדשנות אשר בהם בית הספר מתמקד כך שתלמידי שכבה זו מתנסים באמנות ובתיאטרון במהלך השנה. בדרכא בגין ישנה כיתת טו"ב בשכבת י"ב עם מסלול ייחודי, שבו התלמידים  מסיימים י"ב עם תעודת טכנאים ולמעשה ניתנת להם האפשרות להמשיך שנה נוספת, י"ג, ולקבל תעודת הנדסאים. מסלול ייחודי נוסף שקיים הוא ניהול תיירותי הכולל תעודת סוכן נסיעות.

תוך כדי הסיור אפשר היה להבחין בשיפוץ המשמעותי שנעשה בבית הספר, ובכללו גם יצירת כיתות ממוחשבות ומאובזרות באמצעים המאפשרים למידה טכנולוגית מתקדמת. גם הבנייה עצמה, הכוללת כיתות "פתוחות" בהן יש חלון המאפשר לצדדים לראות את המתרחש בכיתה. 

בסיום הסיור התכנסו חברי המינהלת וצפו בסרטון תדמית שתלמיד בית הספר הכין, המספר על ההווי הבית ספרי בדרך מעניינת.


מפקחת משרד החינוך הוסיפה כי ניכר הקשר והשפה הברורים בניהול בית הספר: "אין פה סיסמאות, אלא הלכה למעשה. במקום כזה שיש חיבור טוב בין מנהלות, בסופו של דבר קורים דברים נהדרים. כולם מקבלים מענה. יש שיח, המנהיגות ברורה וההתנהלות ברורה" עוד הודתה המפקחת על הביקור ועל המפגש.